Pripomeňme si výkonové parametre, ktoré zákazníkom ponúka - liftback s motorom 2,0 TSI zrýchli na stovku za 6,8s, s automatom je to o desatinu sekundy pomalšie, pričom maximálna rýchlosť je 248 km/h, resp. 245 km/h. Verzia so vznetovým motorom 2,0 TDI je pomalšia, topspeed 232 km/h, resp. 230 km/h a do stovky jej to trvá 8,1 sekúnd (8,2s s automatickou prevodovkou). Kombíčko RS jazdí o malý rozdieľ pomalšie, naozaj ale len o trochu. Motor 2,0 TSI rozpohybuje auto na 100 km/h za 6,9s, resp. 7,1s s automatom, maximálna rýchlosť je 244 km/h, resp. 242 km/h. "Naftožrút" jazdí 230 km/h, s automatickou prevodovkou 228 km/h a akceleruje za 8,2s, resp. 8,3s. Sila vychádza z motorov s výkonom 162 kW (220k) a krútiacim momentom 350 Nm u benzínovej varianty, a z naftového agregátu s výkonom 135 kW (184k) a 380 Nm.
Spotreba je u oboch karosárskych variánt rovnaká. Kombinovaná spotreba je u benzínového motora 6,2 l/100km, resp. 6,4 a u dízlovej verzie 4,6 litra, resp. 5,0 l/100km s automatom.Octavia má podvozok znížený o 15mm a štandardom je uzávierka diferenciálu XDS. V základe prichádza Octavia so 17-palcovými diskami a pneumatikami 225/45 R17, je možné ale mať i 18- a 19-palcové disky kolies. Riadenie dostalo variabilný prevod, ktorého účinok cítiť najmä pri malých natočeniach volantu a pribúdajúcej rýchlosti. V interiéri výraznejšie zmeny oproti bežnej Octavii nečakajte, iné sú len sedadlá a športovejší volant. Novinkou je ambientné osvetlenie kľúčiek dverí. Ceny sme už spomínali dávnejšie, sú v rozmedzí 24960 - 28060 Eur za liftback a 26260 - 29360 Eur za kombi.
A na záver priamo v akcii na goodwoodskej trati...