Nový Enyaq (v neónovo žiarivom odtieni Mamba) sa stáva spolu s modelom RS Coupé najvýkonnejším modelom v ponuke značky. V porovnaní s autom so splývajúcou strechou ponúka najnovšia škodovka o niečo väčší batožinový priestor, konkrétne o 15 litrov a celkovo má jej kufor 585 l (po sklopení sedadiel 1710 litrov), inak je ale po všetkých stránkach rovnaká ako jej o chlp menej praktický súrodenec.
To znamená, že tu máme elektrickú modulárnu platformu MEB, dva elektromotory, kombinovaný výkon 299 koní, systémový krútiaci moment 460 newtonmetrov a k tomu akumulátory s kapacitou 82 kWh. To je ekvivalent zhruba 32 litrov benzínu a podľa výrobcu by to malo stačiť na akčný rádius 500 km. Maximálna rýchlosť je vcelku skromných 180 kilometrov za hodinu, samozrejme kvôli obmedzeniu rýchleho vybíjania článkov.
Batérie je možné nabíjať jednosmerným prúdom a maximálnym výkonom 135 kW, alebo s pomocou walboxu na striedavý prúd výkonom 11 kW. V prvom prípade by to malo stačiť na nabitie z 10 na 80 percent kapacity za 36 minút.
Súčasťou štandardnej výbavy auta je 13-palcový dotykový displej, ktorý je doplnený menším, 5,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Verzia RS má bez príplatku tiež head-up displej, trojzónovú automatickú klimatizáciu, audiosystém Canton s dvanástimi reproduktormi, naopak panoramatické okno alebo podvozok s adaptívnymi tlmičmi budete môcť mať len s doplatkom.
Aj keď si elektronicky riadené tlmiče neobjednáte, škodovka vám sériovo na auto namontuje športový podvozok (vpredu znížený o 15 a vzadu o 10 mm) s 20-palcovými kolesami, ktoré môžete vymeniť za ešte väčšie 21-palcové disky.
Aby sme mali tie údaje kompletné, dodávame, že nová Škoda Enyaq RS iV má dĺžku 4653 mm, šírku 1879 mm, výšku 1605 mm a rázvor 2772 milimetrov. Karoséria má vzhľadom ku svojej nemalej čelnej ploche veľmi slušný koeficient aerodynamického odporu Cd 0,265, ku ktorému podľa výrobcu prispievajú tiež optimalizované plastové kryty kolies.
Termín uvedenia novinky na trh automobilka zatiaľ neprezradila, predpokladáme ale, že najneskôr začiatkom budúceho roka by mohla byť v predaji a cena by sa zásadne nemala líšiť od Enyaqu RS Coupé, ktorý Škoda na slovenskom trhu predáva od 61 090 eur.
zdroj: Škoda