V predaji bude Superb 3 Combi od septembra 2015. Sedan začínajú predávať už teraz. V segmente stanovuje, znova, novú úroveň vnútorného priestoru. Špeciálne na dvoch miestach, pre sediacich vzadu a v ozrutnom kufri. V oblasti bezpečnosti, komfortu, konektivity tiež patrí k nadpriemeru. Pri tejto generácii mám, ešte viac ako doteraz, nutkanie uvádzať, že Superb III je autom vyššej strednej triedy. No Škoda sa tomuto označeniu, napriek mimoriadnym rozmerom, veľmi bráni. Tvrdia, že Superb patrí na horný okraj strednej triedy. Rovnako ako Octavia III, ktorá je v rovnakom segmente na spodnom konci. Nech chalani v Boleslavi tvrdia aj, že tráva je modrá, ja im to nežeriem. Nebudem zďaleka prvý, kto bude Superb porovnávať nie s autami ako Passat či Mazda6, ale s prémiovkami ako A6, BMW 5 a Mercedes E. Nie vo všetkom, samozrejme, ale priestorom a dojmom, akým na ceste pôsobí celkom určite. A to napriek tomu, že na platforme MQB stojí spolu s Golfom 7, Octaviou III, pretože na nej postavili aj doposiaľ najväčší Passat B8. Natoľko modulárna táto platforma vskutku je. Mnohí výrobcovia v tomto smere VW Group len dobiehajú. Jedným z ďalších bude aj BMW s novým radom 3.
Aj keď to Škoda zásadne odmieta, veľkosťou i dojmom ktorý dobre vybavený Superb III vytvára patrí medzi autá vyššej strednej triedy. Vnútorný priestor to tiež len potvrdzuje.
Obrovský priestor v kufri
Celkový max. objem kufra po sklopení zadných sedadiel je 1950 litrov. Chápete?! Superb 3 Combi má vzadu priestor takmer 2 metre kubické! Čosi podobné, kedysi dávno, priniesol Citroen XM Estate. Podobne ako v predošlej generácii, a rovnako ako pri Fabii aj Octavii, kombík sa mi páči oveľa viac. Škoda sa aj po dizajnovo jednoduchých autách ako Favorit Combi, Felicia Combi a obe predošlé generácie "dlhej" Fabie postupne naučila robiť kombíky nie len praktické, ale aj atraktívne.
„V novej generácii automobilu ŠKODA Superb Combi sme doterajšie silné stránky Superbu ďalej rozvinuli. Tak nový Superb opäť definuje meradlá. Kompetenciu automobilky ŠKODA v segmente automobilov s karosériou kombi zdôrazňujeme a rozširujeme pôsobivo dynamickým dizajnom,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť technického vývoja Dr. Frank Welsch. „Kombinácia estetiky, špičkovej techniky a maximálneho úžitku v praxi robí z nového Superbu Combi vynikajúce auto. Tento nový model privedie k našej značke nových zákazníkov,“ dodáva. Myslím, že nekecá.
Objem kufra Superbu III Combi je rekordérsky. Má 660 litrov a keď cestujú dvaja, získate po sklopení sedadiel doslova ozrutných 1950 dm3. Okrem toho má však vnútri do šírky navyše o 4 cm a miesto pred nohami vzadu sediacich má takmer 16 cm. To je vraj raz toľko ako má najbližší konkurent!
Pre mnohých bude kombík znova krajší typ karosérie než má sedan. Vrátane mňa.
Škoda ponúka Superb vo verzii Combi od roku 2009. Doteraz ich dodali zákazníkom na svete viac ako 200 000. Predstavuje to 35% Superbov predaných od r2009. Nový Superb Combi prichádza s najlepšou ponukou priestoru v triede. Rázvor predĺžili o 80 mm, na výsledných 2 841 mm. Súčasne vzrástol rozchod kolies na 1 584 mm vpredu a 1 572 mm vzadu. Výsledkom je ešte viac miesta v interiéri. Vodič a predný spolujazdec majú v novej generácii automobilu k dispozícii v oblasti lakťov o 39 mm viac miesta. Nad prednými sedadlami je k dispozícii 995 mm a nad zadnými 1 001 mm, teda viac ako v ktoromkoľvek inom modeli tohto segmentu. Priestor pred kolenami cestujúcich na zadných sedadlách dosahuje 157 mm, čo je zhruba dvakrát viac ako u najlepšieho konkurenta! Vnútorná šírka interiéru, vo výške lakťov vzrástla o 70 mm. Posadnutosť škody priniesť najväčší kufor v triede pokračuje aj tu. 660 l je nárast o 27 litrov. So sklopenými zadnými sedadlami má batožinový priestor dokonca objem 1 950 litrov. Tým dosahuje ŠKODA Superb Combi hodnoty, ktoré inak dosahujú len automobily vyššej strednej triedy.
Motory pre Škodu Superb Combi sú rovnaké ako v prípade liftbacku. Diesel začína s 1.6 l s výkonom 120 k, alebo 2.0 l s výkonom 150 a 190 k. Benzínové motory budú na výber tri. 1.4 litrový TSI motor s výkonom 125 k, alebo 150 k a potom väčší 2.0 s výkonmi 220 a 280 k. Cena kombíku by mala byť približne o 1.500 euro vyššia ako liftback.
Dlhší rázvor, skrátený predný previs a širší rozchod vyrovnávajú proporcie a dodávajú autu dynamický a športový vzhľad. Silueta tvorí celok v súhre dĺžky, predĺženého rázvoru, skráteného predného previsu, klenutej línie strechy a veľmi šikmého okna piatych dverí. Aj Superb Combi dostane za príplatok dynamickú reguláciu podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). Novú kvalitu dosahuje aj konektivita. Systémy infotainmentu najnovšej generácie sa prostredníctvom rozhrania SmartLink automaticky prepájajú so všetkými bežnými smartfónmi (štandardy MirrorLinkTM, Apple CarPlay a Android Auto). Voliteľné vysokorýchlostné internetové pripojenie premení nový Superb Combi na pojazdný hotspot. Svetovú výstavnú premiéru bude mať v septembri na 66. autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom (IAA). Ešte v tom istom mesiaci sa dostane na prvé trhy.