Aj keď toto bude pre Škodu absolútne nové teritórium, autá štýlu kupé či kabrio od letiaceho šípu očakávať naozaj nemusíme. Úlohou značky je produkovať praktické, rodinné a viacmiestne autá.
Výbuch typov SUV v minulom desaťročí Škoda pokryla len typom Yeti. Viacerí konkurenti priniesli do výroby tri aj štyri rôzne veľkosti. Teraz chce Škoda všetko veľmi dravo dohnať. Dáva to zmysel, no športové SUV na štýl BMW X4 by som od neprémiovej značky nečakal. Jediným súčasne známym konkurentom pre tvorcu nového segmentu áut z mníchova je pripravovaný Mercedes GLC Coupé. Bude vlastne celkom povzbudivé a štýlové ponúknuť verejnosti lacnejšiu alternatívu k novej triede prémiových športových SUV. Pri súčasnom dizajnérskom štýle je možné očakávať prednú tvár a zadné svetlá na štýl typu Superb III. K tomu veľké hliníkové disky, ostré hrany na niektorých miestach karosérie, veľký kufor, no aj jeho vyššiu nakladaciu hranu. Vnútro prinesie majiteľom a fanúšikom značky povedomé riešenia, no aby to mohla byť skutočná alternatíva k spomínaným prémiovkám, veľký dotykový displej a viaceré podporné systémy vodiča a infotaimentu budú musieť byť samozrejmosťou.
Výkonnejšie modely so 4x4 a DSG
Pod prednou kapotou budú viac-menej klasické motory porfólia VW Group. To znamená len prepĺňané 4-valce či už na benzín alebo naftu. Tie skombinujú s manuálnymi 6-stupňovými prevodovkami (pre slabšie verzie a modely s pohonom predných kolies). Výkonnejšie modely dostanú automaticky 4x4 a DSG. V ponuke má byť aj eko verzia GreenLine a neskôr nie je vylúčený ani hybrid. Vyššia svetlá výška a ochranné hrubšie plasty podvozka budú samozrejmosťou, no nie je žiadným prekvapením, že toto auto bude vyvíjané primárne pre použitie na cestách. Nečakajte preto žiaden zdatný teréniak, naopak viac auto, ktoré jazdnými vlastnosťami a komfortom nebude ďaleko od klasických moderných osobných áut.
Vychádzajúc z priorít Škody je veľmi pravdepodobné, že nové CUV (Coupé Utility Vehicle) pokorí svojich rivalov väčším kufrom a priestorom vnútri daňou za menej športový profil a vyššiu strechu. BMW X4 má 500 litrový kufor (o pol metráku menej ako má typ X3, z ktorého vychádza). Po sklopení sedadiel má X4 1400 litrov. Napriek tomu, že nový typ má stáť na báze pripravovaného 7-miestneho typu (snowman), tento kúsok ostane 5 miestny.
Postupnosť SUV typov Škoda by mala byť nasledovná. Budúci rok pripraví značka premiéru veľkého 7-miestneho SUV a o rok neskôr príde druhá generácia typu Yeti. Možno ešte tento rok spoznáme koncept športového SUV a nejaký čas po novom type Yeti má prísť aj jeho menšia alternatíva ako konkurent pre typ Juke, či C4 Cactus. Škoda sa totiž nevzdáva plánu, podľa ktorého chce do roku 2020 predávať ročne 1,5 milióna áut. V tomto rozlete príde niekoľko modernizácii, napríklad Octavii už na budúci rok, no autá štýlu kupé, či kabrio od letiaceho šípu očakávať naozaj nemusíme.
zdroj: AutoExpres.co.uk