Škoda Rapid má naozaj svieži, atraktívny no klasický dizajn...
Škoda typom Rapid rozširuje ponuku typov medzi Fabiou a Octaviou.
Marketingu Škody sa podarilo držať médiá na špičkách celé 9 mesačné tehotenstvo nového typu. Ak ste sa práve neprebrali z kómy, nepochybne presne viete, o akej novej škode sa tu bavíme. Pre tých, ktorí predsa len dlho ležali v nemocnici, alebo sa práve vrátili z odľahlých končín Zeme kde nie je internet, ani možnosť kúpiť si časopis - tu je stručná história mediálneho pochodu Škody Rapid.
Toto je nová tvár škodoviek pre druhé desaťročie...
september 2011
Prakticky presne pred 9 mesiacmi ukázala Škoda svetu na Autosalóne IAA vo Frankfurte koncept Mission L. Okamžite bolo všetkým súdne mysliacim ľuďom jasné, že toto nie je spôsob ako predstaviť nový dizajnérsky smer, ale že Mission L budú vyrábať. Prakticky okamžite sa prevalilo, že nový typ sa bude volať Rapid- prekvapivo pre všetkých Slovákov v a Čechov minimálne.
jeseň-zima 2011
Webové média sa predbiehajú v tom, kto prinesie novšie a horúcejšie info a hlavne zaručene autentické obrázky...
apríl-máj 2012
Marketing Škody makal ďalej. Najprv sa na webe objavili foto ľahko maskovaného prototypu. Potom prišla info a foto o tom, že škoda (celkom nepochopiteľne) počas vývoja trápila Rapid aj na Severnej slučke Nurburgringu. Či šlo o skutočný vývoj, alebo len prechádzku zeleným peklom ukáže až osobná skúsenosť... Nasledovali ďalšie výlety maskovaných Rapidov najmä po Čechách, ktoré nebolo možné ignorovať.
jún 2012
Menej známym, no dôležitým krokom bolo predstavenie nového Seatu Toledo. Ten budú Nemci pre zefektívnenie výroby produkovať na rovnakej linke ako Rapid. Je celkom jasné, že obe autá budú zdieľať toľko dielcov, koľko len bude pre nestratenie vlastnej tváre a identity únosné.
Rapid je neodškriepiteľne vývojovým postupom konceptu Mission L. Má nový dizajn, ostrejšie hrany, rezané línie a kompletne nový predok, ktorý pripomína nové VW. Celkovo sa jedná o naozaj vydarený svieži dizajn, ktorý sa mi páči. Vzhľad bude dnes pre úspech v tak nabitom segmente naozaj kľúčový.
„S týmto modelom stanovujeme nové meradlá v segmente kompaktných vozidiel: ŠKODA Rapid je priestranný, elegantný a zároveň dostupný automobil pre celú rodinu. Presvedčí chytrými riešeniami, najmodernejšou technikou a vysokou hospodárnosťou. Ide o automobil, ktorý umožňuje príjemnú, cenovo dostupnú a ekologickú mobilitu. Jednoducho správne vozidlo v správnom čase,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr h.c. Winfried Vahland.
Veľmi zaujímavým je riešenie spojenia svetiel a karosérie. Klampiari asi radosť mať nebudú, ale oko každého to iste poteší... :)
Čo sa parametrov týka, nasledovné info nie sú potvrdené oficiálne, ale možno ich považovať za finálne:
Rapid je dlhý 4 480 mm, široký cca 1 700 mm a rázvor osí kolies má 2 600 mm. Zadná vlečená náprava má torznú skrutnú priečku, vpredu klasický McPherson. Jednoduchá zadná náprava umožňuje až neskutočne veľký objem kufra 517 l. O lepšiu využiteľnosť kufra sa postarajú nie len veľké zadné dvere, ale aj samostatne výklopné zadné okno.
V ponuke majú byť od začiatku 4 motory najprv v 6, neskôr 7 výkonových verziách. Prekvapivým základom ešte bude známy trojvalec 1,2 HTP so 75 k. Nad ním je 4-valec 1,2 TSI s výkonmi 75, 85 a 105 k. Najvýkonnejšia benzínová verzia bude 1,4 TSI s výkonom 122 k. Nateraz jediným nafťákom bude 1,6 TDI 105 k, neskôr má prísť aj slabšia verzia tohto motora s výkonom 90 k. Všetky motory budú spojené so 6-stupňovým manuálom, za príplatok sa dá získať 7-stupňové DSG III.
Škoda Rapid by sa na Slovensku mohla objaviť začiatkom roka 2013 s cenou základného modelu na úrovni 11 000 €.
Škoda Rapid sa predáva aj v Indii. Je to však úplne iné auto. Na pohľad vyzerá ako Fabia Sedan, no technicky je to VW Vento.
Rapid je vhodným doplnením palety Škoda Fabia a Octavia. Tento „segment A“ dnes predstavuje 36 % svetového auto trhu. V rámci triedy pripadá podiel 42 % na modely so stupňovitou zadnou časťou, teda sedan a liftback. Podľa odborníkov, počet práve tohto typu áut vzrastie do roku 2020 približne o 50 %. Veľký podiel na tom budú mať práve Ázijské trhy ako Rusko, India a Čína.