Kým v Európe Škoda Rapid skončila a o jej miesto dnes na trhu bojuje moderná Scala, v Rusku žije Rapid ďalej. Jednoduché a nenáročné auto tamojším motoristom učarovalo natoľko, že sa automobilka rozhodla pre vývoj jej ďalšej generácie. Dnes je realitou, má za sebou svetovú premiéru priamo v Petrohrade a v prvom štvrťroku 2020 vstúpi na ruský trh.
Nová Škoda Rapid stojí na platforme PQ25.
Jednoduchosť je kľúčom k úspechu
Ak by ste čakali, že nová generácia Škody Rapid zaútočí rovnakou technikou ako súčasná Scala, ste na omyle. Automobilka Škoda Auto síce postavila jeho druhú generáciu, no Rapidu zachovala jeho hlavné atribúty, ktoré ho v Rusku urobili úspešným – jednoduchosť, nenáročnosť a praktickosť. Novinka tak prichádza s praktickou karosériou liftback (údajne dostatočne spevnenou, aby odolávala miestnym horším komunikáciám), novými tvarmi pripomínajúcimi aktuálny dizajnový jazyk značky, modernejším interiérom s väčším centrálnym displejom (uhlopriečka 6,5 alebo 8 palcov) a novým infotainmentom a čo je asi najdôležitejšie, s jednoduchou technikou benzínového motora 1.6 MPi s nepriamym vstrekovaním paliva. Štvorvalec 1.6 MPi však prešiel technickou kúrou a do nového Rapida prichádza s výkonmi 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Automobilka ho štandardne kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (za príplatok plnohodnotný japonský automat Aisin). Neskôr sa v ponuke objaví aj prepĺňaný motor 1.4 TSI (92 kW/125 k) kombinovaný s prevodovkou 7-DSG.
Vzadu nechýba nový nápis "Škoda". Rapid si zachoval praktickú karosériu typu liftback.
Základná verzia nového Rapida príde na 14-palcových kolesách, pre vyššie výbavy budú k dispozícii disky s priemerom 15 a 16 palcov. Chýbať nebudú ani predné LED svetlá, prednárazový systém Front Assist, či celá škála nových Simply Clever prvkov. Z legislatívnych dôvodov sa s predajom novej generácie Škody Rapid na európskych trhoch nepočíta.
Odpovedalo 682 ľudí