Škoda Roomster sa s veľkou slávou dostala na trh práve pred 15 rokmi. Písal sa rok 2006 a na pomerne konzervatívnu mladoboleslavskú automobilku šlo svojho času o veľmi avantgardný počin. Zákazníci už podľa vzhľadu vytušili konštrukčnú príbuznosť s Fabiou II, a hoci sa ani o nej nedá povedať, že by bola vo vnútri malým autom, Roomster posúval využitie vnútorného priestoru na úplne iný level. Nešlo pritom len o veľkosť zadnej časti karosérie, ktorú fabrika nazvala Living Room, ale aj variabilitu, ktorá dovtedy nemala v mladoboleslavských škodovkách obdoby. Roomster bol skrátka autom pre život v avantgardnom balení.
Roomster v sebe spájal Fabiu II (predná časť) a Octaviu I (zadná časť).
Z polovice Fabia, z polovice Octavia
Zvláštnosť praktickej Škody Roomster spočíva v jej konštrukcii spájajúcej viac koncernových modelov. Predná časť, vrátane prednej nápravy či palubnej dosky v podstate zodpovedá Fabii II, zatiaľ čo zadná jednoduchá náprava s torzne pružnou priečkou zodpovedá Octavii I. Roomster tak mal zadných rozchod výrazne väčší než predný, čo zlepšovalo stabilitu a zároveň pomáhalo vytvoriť väčšiu prepravnú kapacitu auta.
Rok 2011 so sebou priniesol facelift rozpoznateľný aj podľa krajších predných svetlometov.
Bez nástupcu
Škoda Roomster žiaľ zostala bez nástupcu, nie však preto, že by o ňu nebol záujem, no mal prísť v čase, keď musel celý koncern šetriť a na podobné projekty už nebol priestor. Auto už bolo dokonca postavené (vychádzalo z VW Caddy), no celý projekt nakoniec tesne pred finále koncern stopol. Roomster tak dodnes zostáva dizajnovou aj technickou zaujímavosťou bez nástupcu.
Odpovedalo 108 ľudí