Octavia hatchback?
Nie je možné prehliadnuť, že dizajnéri po štyroch rokoch zbavili Scalu trojuholníkových hlavných svetiel a nahradili ich kompaktnejšou svetelnou technikou s dvomi delenými diódovými pásmi. Spolu s ďalšími úpravami, ktoré zahŕňajú zväčšenú masku chladiča s lomenými lamelami a novým nárazníkom (pripomínajúcim koncept Vision RS) auto môže vzdialene pripomínať aktuálnu Octaviu IV, aj keď v detailoch vyzerá Scala samozrejme inak.
K prednej časti sa sluší a patrí dodať, že prepracovaný model má v základe vždy diódové svetlá (v nárazníku sú hmlovky) a za príplatok si môžete po novom objednať tiež technológiu LED Matrix s vyrezávaním v diaľkovom režime. Ak dáte prednosť najvyššej výbave Monte Carlo, dostanete ich už v základe.
Keď už spomíname výbavu, stojí za to pripomenúť, že Škoda mení ich označenie. Vrcholné „monte“ ostáva, na spodných priečkach odteraz uvidíte stupne Selection a Top Selection.
Nový dizajn majú tiež zadné diódové svetlá, modifikácie sú však obmedzené na vnútornú štruktúru, ich vonkajší tvar sa nezmenil. Nový je tiež zadný nárazník (opäť s integrovanými hmlovkami), dizajnéri upravili font nápisu Škoda a naďalej si budete môcť vybrať z dvoch typov zadných okien.
Aby sme mali exteriér kompletný, dodávame, že automobilka aktualizovala tiež ponuku šestnásť až osemnásťpalcových diskov, zákazníci majú k dispozícii deväť lakov karosérie a možno by sme ešte mohli dodať, že Monte Carlo má okrem čiernych doplnkov a spomínaných lepších svetiel v základe bez príplatku tiež tmavé panoramatické strešné okno a sedemnástky, ktoré za príplatok vymeníte za 18“ kolesá.
Tri nové základné výbavové stupne Škoda kombinuje s celkovo štyrmi verziami interiéru. Všetky drobnosti rozoberať asi nemusíme, ale Česi vám zladia farby a materiály podobne ako v elektrickom Enyaqu, pričom jednotlivé verzie dostali vlastné mená ako Loft, Lodge či Suite. A nezabudli pripomenúť, že pri výrobe čalúnenia, podlahy i kobercov začali v ešte väčšej miere používať recyklované materiály, prípadne „prírodne obnoviteľné suroviny“ (konope či kenaf, druh ibišteka), aj keď presné pomery neuvádzajú.
Ako cez kopírku
V prakticky rovnakom duchu sa nesú tiež zmeny na crossoveri Kamiq. Má zväčšenú a vzpriamenú mriežku chladiča s novými lamelami, kompletne iný nárazník a tiež svetlá. Horné pásy denného svietenia, ktoré zároveň slúžia aj ako smerovky, sú odteraz o niečo užšie a hlavné svetlomety nielenže dostali nový tvar, ale tiež ich môžete za príplatok vylepšiť technikou LED Matrix (štandard pre Monte Carlo).
Zaujímavejšie sú tiež riešené detaily vzadu. Okrem novej diódovej techniky návrhári zmenili tvar zadných hmloviek tak, aby vizuálne nadväzovali na hlavné združené svetlá. A opäť počítajte s novým nárazníkom, prepracovaným nápisom Škoda a s novým kolesami, pričom niektoré z nich sú vybavené aerodynamickými krytmi.
V oboch autách odteraz nájdete základný 8-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý môžete za príplatok vymeniť za väčší displej s uhlopriečkou 10,25 palca. Voľne stojaca dotyková obrazovka na palubnej doske má minimálne 8,25“, ale Škoda vám ho za istú čiastku vymení za nepatrne väčší, 9,2-palcový.
V Scale aj Kamiqu si môžete objednať tiež štyri konektory USB C s príkonom zvýšeným na 45 wattov, naopak v štandarde máte dva „céčkové“ 15-wattové konektory a štyri reproduktory. Systém ponúka príjem digitálneho rádia, Bluetooth, indukčnú nabíjačku, bezdrôtový SmartLink, hlasové ovládanie i lepšie audio so subwooferom integrovaným do priestoru rezervného kolesa, akurát si vopred skontrolujte cenník, čo z toho budete musieť doplatiť.
Pokiaľ ide o motory, nemení sa nič. Naftové agregáty i jednotky CNG vypadli už dávnejšie, ale benzínové troj a štvorvalce evo2 s výkonom 95, 116 a 150 koní máte stále k dispozícii.
Cenníky oboch prepracovaných modelov k dispozícii zatiaľ nemáme, predpokladáme ale, že Škoda nebude uvedenie faceliftovanej Scaly a Kamiqu zbytočne odkladať. Za dverami sú svetové premiéry úplne nového Superbu a Kodiaqu, takže pozornosť smerom k menším modelom po ich odhalení určite o niečo opadne.
zdroj: Škoda