Čísla sú neúprosné. Škoda bola schopná predať v roku 2020 viac ako 257 tisíc Octavií, 137 tisíc modelov Karoq, 131 tisíc kusov väčšieho SUV Kodiaq a stotisícovú hranicu dokázal prekonať Kamiq i Fabia. Škoda Scala, v podstate nový model predstavený a uvedený na trh v roku 2019, s ťažkosťami našiel zhruba 63 tisíc zákazníkov.
Ak máte pocit, že to muselo byť spôsobené pomalším nábehom výroby, tak to samozrejme nie je pravda. Tohtoročné výsledky sú totiž ešte horšie. Za prvých šesť mesiacov tohto roka Česi predali len 28 tisíc áut tohto modelového radu. Čo s tým?
Súčasný model veľa zákazníkov zatiaľ neoslovil. To sa Škode často nestáva.
Mladoboleslavská automobilka sa na zázraky spoliehať nemôže, takže jednou z mála šancí, ako nakopnúť záujem potenciálnych zákazníkov i predajné čísla, môže byť napríklad facelift. Na ňom automobilka skutočne už pracuje, ako dokazujú i prvé zábery špionážnych fotografov, ktorým sa prepracovanú Scalu podarilo zachytiť pri testovaní.
Motory ostávajú, s hybridom nepočítajte
Za maskovacou fóliou toho veľa vidieť nie je, aj bez krištáľovej gule je ale evidentné, ktoré časti čaká zmena. Auto by malo dosať nové nárazníky, vpredu sa zrejme objavia nové diódové svetlá a Scala zrejme dostane nepatrne väčšiu masku chladiča. Pokiaľ ide o motory, český hatchback s dĺžkou 4362 mm a rázvorom 2649 mm bude naďalej poháňaný motormi 1.0 TSI a 1.5 TSI s výkonom 90 až 150 koní.
Nasadenie hybridnej techniky tomuto modelu s najväčšou pravdepodobnosťou nehrozí. Ako sme už naznačili vyššie, Scala je postavená na platforme MQB A0 s motormi uloženými naprieč a zatiaľ nevieme o tom, že by sa pripravovala jej elektrifikácia.
V interiéri by sa toho veľa zmeniť nemalo. Britské médiá polemizujú nad tým, že by mohla z ponuky vypadnúť základná malá obrazovka s uhlopriečkou 6,5 palca a vcelku logicky hádajú, že Škoda použije nový dizajn čalúnenia a možno vymení i niektoré obklady palubnej dosky. Kedy môžeme počítať s uvedením na trh? To je otázka. Za normálnych okolností by sme napísali rok 2023, teda klasicky po štyroch rokoch od spustenia výroby. Je ale dosť možné, že kvôli mizerným predajom automobilka túto modernizáciu o niečo urýchli.
zdroj: AutoExpress