Kým rumunský automobil zbiera vavríny a klientelu vďaka výbornému pomeru ceny a úžitkovej hodnoty medzi hatchbackmi, toto mohol byť jej český trojpriestorový ekvivalent. Už dávno samozrejme vieme, že nebude. Slavia na platforme MQB A0 IN odchádza na východ a nás začína mrzieť stále viac, že tu neostane.
Môžete mladoboleslavskú automobilku za toto rozhodnutie preklínať do tretieho kolena, nemalo by to ale význam. Koncernová obchodná politika sa nerieši vo vedení škodovky ale o stupienok vyššie, vo Volkswagene. A pochopiteľne ešte ďalej na západ, v európskom parlamente, ktorý svojou legislatívou stáča kormidlo automobilového priemyslu smerom, kde priestor pre lacné autá takmer neexistuje.
Na zamyslenie
Asi by sa dalo namietať, že Európa momentálne šalie z crossoverov a SUV, navyše menšie lacné sedany tu nikdy nehrali takú dôležitú úlohu ako napríklad v Ázii, Rusku či Spojených štátoch. To všetko je pravda. Áut tohto typu je však dnes tak málo a trh s SUV natoľko presýtený, že by Slavia (navyše s rozumnou cenovkou) nemala takmer žiadnu konkurenciu. Navyše móda zodvihnutých áut tiež nemusí trvať večne...
Ale to je v tejto chvíli len také malé zbytočné fantazírovanie. Slavia je indická. A to v značnom rozsahu. Škoda tvrdí, že až 95 percent všetkých súčiastok použitých pri výrobe novinky bude pochádzať z lokálnych zdrojov. Mimochodom, automobilka práve oznámila ukončenie predaja modelu Rapid, ktorý sa na indickom trhu objavil už v roku 2011.
zdroj: Škoda Auto