Najvyšší šéf automobilky Škoda Auto, Thomas Schäfer, sa pre podnikový magazín Škodovácký odborář rozrozprával o zámeroch automobilky v časoch pandémie koronavírusu. Medzi odpoveďami na jednotlivé otázky však prezradil aj to, že automobilka Škoda Auto musí utlmiť vlastný vývoj a rozdeliť projekty podľa priority. Tie najdôležitejšie vývojové práce bežia ďalej, niektoré však fabrika zastavila a k ich pokračovaniu sa vráti, až im bude viac priať situácia na trhu.
Novú Fabiu dostaviame včas
Thomas Schäfer upozornil, že vývoj a finálne testovanie dvoch najdôležitejších projektov roka 2021 momentálne rozhodnutie nijak nezasiahne a tak ako novú generáciu modelu Škoda Fabia, aj Škodu Enyaq iV Coupé automobilka predstaví v pôvodne plánovaných termínoch. Zaujímavá je informácia, že už pred pandémiou a s ňou súvisiacimi opatreniami putovalo do vývoja mladoboleslavskej automobilky o celých 40 % menej peňazí, než do vývoja automobilky Volkswagen. Teraz musia skresať aj tie, je teda otázkou, ako účinne a v akej miere bude vývoj vlastne pokračovať. Schäfer však naznačil, že jeho úlohou bola aj stabilizácia kmeňových zamestnancov a zaistenie potrebnej zamestnanosti. Nezabudol sa však vyjadriť ani k športovým aktivitám automobilky a vývoju nových súťažných špeciálov. Prezradil, že aj motoršport sa mení a hlási sa k parížskym klimatickým cieľom, jedným dychom však dodal, že kategória elektrických rallye špeciálov zatiaľ neexistuje a ani sa o nej nič konkrétne nehovorí, takže Škoda Auto v tomto smere zatiaľ nepodniká žiadne konkrétne kroky. Prezradil však, že Škoda Motorsport sa v súvislosti elektromobilitou už vraj nachádza v akejsi fáze prieskumu. Ak by teda bolo potrebné, elektrickú Škodu Fabia Rally2 evo by postaviť vedeli.
zdroj: Škodovácký odborář