Nový sedemsedadlový elektromobil značky Škoda, presnejšie povedané jeho kamuflované vývojové prototypy sa objavili približne dva a pol roka po premiére konceptu Vision 7S. Vo svojej dobe to bol prvý automobil navrhnutý podľa nového štylistického smeru Modern Solid, v ktorom následne pokračoval Elroq, faceliftovaný Enyaq či koncept malého elektromobilu s názvom Epiq.

Ako sa bude volať veľké SUV na baterky, môžeme v tejto chvíli len hádať, ale tých možností je pomerne veľa. Škoda si na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO) nechala zaregistrovať množstvo rôznych mien, takže to môže byť Eviatiq, Eliaq, Kosmiq, Kliq...

V štýle Modern Solid

Samotný patent na názov samozrejme nič neznamená. Automobilka ho použiť môže i nemusí. K tomu by sme však mohli dodať, že sa v poslednom čase objavuje v súvislosti s najväčším pripravovaným modelom tiež názov Škoda Space, to je však pomerne radikálny odklon od doterajšej nomenklatúry crossoverov a SUV, a preto sa nám nezdá byť veľmi pravdepodobný.

Čo sa naopak ukrýva pod maskovaním testovacieho automobilu, asi nebude také ťažké uhádnuť. Opäť by malo ísť o vozidlo navrhnuté podľa dizajnu Moder Solid, čo okrem iného znamená, že sa vpredu objaví takzvaný Tech-Deck Face, inak povedaná nová modernejšia a štíhlejšia interpretácia klasickej masky, pod ktorou sú integrované rôzne senzory, radary a kamery bezpečnostných systémov.

Spod fólie čiastočne vyčnieva technika LED a bude určite zaujímavé sledovať, či sa práve tento elektromobil stane prvou sériovou Škodou, ktorá dostane svetlá v tvare písmena „T“. Na konceptoch sa tento detail objavil opakovane, ale na produkčnom aute sme ho ešte nevideli.

Pokiaľ ide o siluetu a celkové línie, prototyp sa zdá byť o dosť jednoduchší ako Vision 7S. Ak sa ale pozorne pozriete na jeho boky, aj cez fóliu a zrejme pridané panely sa zdá, že by sa na blatníkoch mohli objaviť tie pomerne výrazné originálne prelisy, vďaka ktorým vyzeral koncept tak originálne.

Skoro 5 metrov na dĺžku

Vďaka kolmým bokom i zadnej časti a zároveň viditeľne veľmi dlhému rázvoru by malo produkčné auto ponúknuť nielen dosť miesta siedmym cestujúcim, ale aj v tejto konfigurácii aj dostatočne veľký batožinový priestor.

K ďalším zaujímavým detailom by mali patriť elektricky výsuvné kľučky dverí, nechýba výrazne profilovaný zadný spojler, respektíve odtrhová hrana nad zadným oknom, ale naopak nečakajte (čo dokazuje práve usporiadanie kľučiek) proti sebe otvárané dvere, ako sme ich videli na koncepte.

Jeden z mála detailov, ktorý Škoda doteraz potvrdila, je dĺžka chystaného elektromobilu. Mal by mať 4,9 metra, takže bude dlhší ako konkurenčný Peugeot e-5008, ale v pozdĺžnom smere bude stále zaostávať za kórejskými dvojčatami Kia EV9 a Hyundai Ioniq 9.

Pokiaľ ide o základnú techniku, pod karosériou sa takmer s istotou bude ukrývať štandardná elektrická platforma MEB, ktorú využíva Enyaq, Elroq, ale tiež Volkswageny ID či Fordy Explorer a Capri. Sedemmiestna škodovka by práve kvôli svojim rozmerom mohla dostať najväčšiu trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 86 kilowatthodín, ktorú dostal napríklad VW ID.Buzz s predĺženým rázvorom náprav.

Bude aj RS?

Za samozrejmosť potom považujte rôzne jedno a dvojmotorové verzie a neprekvapilo by nás, ak by Škoda pracovala tiež na elektrickej verzii RS, ktorá veľmi úspešne pomáha predávať Kodiaq s klasickými spaľovacími motormi.

zdroj a ilustračné úvodné foto: Auto Express, Škoda