„Otázkou je tiež, aký motor by ste použili? Bol by to benzínový alebo dieselový motor, pretože Európa je veľmi zameraná na naftu“, dodal Irmer.
O možnosti príchodu Superbu RS sa popísalo už mnoho. Väčšinou šlo len o špekulácie. Tentokrát však manažment Škody reálne uvažuje nad stavbou výkonného Superbu. Ak to bude dávať ekonomický zmysel, tak výkonný Superb postavia. Informácie prichádzajú z ďalekej Austrálie, kde je najpredávanejšou škodovkou Octavia RS. „Bolo by to pre nás absolútne fantastické mať ho (Superb RS). Počul som, že továreň to v tomto čase vyhodnocuje“, povedal Michael Irmer, šéf Škoda Australia.
Škoda Superb RS príde ak to bude dávať zmysel z ekonomického hľadiska.
„Otázkou je tiež, aký motor by ste použili? Bol by to benzínový alebo naftový motor, pretože Európa je veľmi zameraná na naftu“, dodal Irmer.
Momentálne je vrcholom ponuky verzia 2,0 TSI s výkonom 206 kW (280 koní) a pohonom 4x4. Ak príde benzínový Superb RS takmer s istotou dostane motor 2,0 TSI naladený na viac ako 300 koní. Pri takomto výkone počítajme s pohonom 4x4 (Haldex 5. gen) a 6-stupňovou dvojspojkou DSG.
Stovka za zhruba 5s?
S podobnou technikou by sa akcelerácia na stovku posunula k blízko k piatim sekundám a maximálna rýchlosť by dosahovala 250 km/h. Samozrejme, spolu s výkonnejším motorom treba počítať aj s úpravou podvozku, bŕzd a miernym bodykitom. Škoda Superb RS však rozhodne nebude okruhovým náradím, ale výkonným autom určeným na bežné jazdenie, rovnako ako ostatné škodovky RS.
Ako povedal Irmer, vylúčený nie je ani naftový variant. Ten by mohol dostať 2,0 TDI biturbo, ktorý poznáme z Passatu s výkonom 176 kW (240 koní). Naftovým vrcholom ponuky škodovky je zatiaľ motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 koní). Naftová verzia RS by však mala problém v tom, že bežný model 2,0 TSI (280 k) by bol rýchlejší a to by vyzeralo naozaj zvláštne... Nemyslíte?