Často počúvam ľudí, ako sa sťažujú, že dnešné autá nič nevydržia! Riadna blbosť!

Po 100 tisíc km to musí ísť na GO“, „To nič nevydrží tieto dnešné autá“ a iné podobné hlášky. Pritom stáčanie kilometrov stále funguje, bežne tak môže niekto kúpiť kúsok s dvoj či trojnásobným nájazdom, ako reálne odometer ukazuje. Keď po veľkej porcii kilometrov treba spraviť väčší servis, zrazu prídu k slovu vyššie napísané hlášky.

Aj dnešné motory vydržia vysoké porcie km

Lenže dnešné motory sú naozaj postavené veľmi dobre, technický základ je pripravený na 30 tisícové intervaly výmeny olejov, na minimálny prvotný servis a aj tak to väčšinou do 200 tisíc km prežije. Ak užívateľ skráti výmenný interval, vymení spotrebné veci skôr, ako určuje výrobca, mechanicky sú dnes motory na veľmi vysokej úrovni.

Tu máme ďalší prípad. Škoda Superb tretej generácie po facelifte, ktorý je aktuálne na predaj v Nemecku má najazdených 541 tisíc km a dátum prihlásenia 6/2021. Toto je takmer nájazd bežného Slováka za celý jeho život. Pri tomto Superbe to vychádza na ročný nájazd takmer 140 tisíc km, čo je bežné pre vodičov nákladných áut jazdiacich do zahraničia. Mesačne tak tento Superb najazdil cez 11 tisíc km, denne teda cez 375 km a to by musel jazdiť každý deň v roku. Ak prirátame sviatky, servisy, tak nám ten denný nájazd vyskočí pokojne na 500 km.

Čo k tomu dodať? Ak si pozriete fotky z interiéru, tak by ste mali dojem, že sa pozeráte na Superb s nájazdom tak 100 tisíc km. Zadné sedadlá dokonca vyzerajú tak, že na nich nikto nikdy nesedel. Dokonca ani kapota nie je dobitá od kamienkov z diaľnice (i keď tá mohla byť už lakovaná). Už si dokonca viem predstaviť inzerát na takéhoto Superba na Slovensku s „originálnymi“ 120 tisíc km.

Zdroj: mobile.de