Ak niekto považoval nedávne vyjadrenia Škody o možnom zastavení výroby kvôli čipovej kríze za zbytočnú paniku, možno po aktuálnych správach zmení názor. Automobilka priznáva, že skutočne prechádza do útlmu a zamestnanci už ostávajú doma.

„Našou najvyššou prioritou je a ostane dlhodobé zabezpečenie pracovných miest a odpovedajúca výška náhrady mzdy našich zamestnancov,“ hovorí v súvislosti s odstávkou šéf komunikácie Tomáš Kotera. Predseda podnikovej rady a odborový predák Jaroslav Povšík pre ČTK upresnil, že pracovníci dostávajú osemdesiat percent priemerného platu, do ktorého spadajú napríklad aj mimoriadne bonusy, takže náhrada mzdy tak podľa odborov zhruba zodpovedá dennému zárobku.

Nefunkčné elektrické ovládanie okien i rádiá

Kvôli chýbajúcim polovodičovým súčiastkam sa zastavuje produkcia vo všetkých troch českých závodoch, výnimku má len jedna z kvasinských liniek na Rychnovsku. „Pri tejto odstávke sa budeme sústrediť na dokončenie zhruba 10 tisíc rozpracovaných áut, ktoré tak budeme môcť rýchlejšie dodať našim zákazníkom“ popisuje Kotera súčasný stav.

Jaroslav Povšík zároveň priznáva, že firme chýbajú predovšetkým čipy ovládajúce sťahovanie okien zadných dverí a problémy má tiež s dodávkami súčiastok do rádií.

Hovorca Škody Auto Tomáš Kotera predpokladá, že dodávky polovodičov sa stabilizujú až niekedy v druhej polovici roka 2022. Celá situácia s výpadkami v zásobovaní by sa mala následne ukľudniť. Dovtedy však má automobilka čo robiť. Počet nedokončených vozidiel sa dlhodobo pohybuje okolo 30 až 50 tisíc kusov a každý deň odstávky či každé jedno nepredané auto len zvyšuje stratu, do ktorej sa aktuálne prepadajú takmer všetky automobilky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: ČTK, Škoda