Produkčný elektrický crossover bude stáť na platforme MEB, ktorú vyvíja Volkswagen pre kompaktný elektro-hatchback I.D. Dojazd by sa mal pohybovať na úrovni okolo 500 km.
Koncept má tvar SUV kupé, teda zadná strecha sa postupne zvažuje. Síce to nie je veľmi praktické, ale u zákazníkov obľúbené riešenie. Škoda však tvrdí, že toto nebude SUV, ale skôr cestné auto. Na prvý pohľad ale vyzerá ako SUV, no nie? Výška 1550 mm však naznačuje, že to nie je plnohodnotné SUV, skôr štýlové auto (s vysokou výškou kvôli batériám v podlahe). Na Kodiaq stráca do výšky 130 mm. Na dĺžku má potom 4645 mm a na šírku 1917 mm. Toto naozaj nie je pripravovaný Kodiaq Coupé (ten by mal prísť na trh v roku 2019). Podľa škody je Vision E krížencom SUV a sedanu.
Produkčný elektrický crossover bude stáť na platforme MEB, ktorú vyvíja Volkswagen pre kompaktný elektro-hatchback I.D. Dojazd by sa mal pohybovať na úrovni okolo 500 km. Nabitie batérií na 80 % bude možné za 30 minút (pri rýchlonabíjačke). Vision E má dva elektromotory. Jeden poháňa zadnú nápravu, druhý prednú. Výkon oboch motorov je spolu 225 kW (306 koní). Prví zákazníci dostanú „český elektromobil“ už o tri roky. Ešte predtým (r2019) príde Superb v plug-in hybridnej verzii. Rovnakú technológiu pohonu dostane aj Kodiaq a veľmi pravdepodobne aj nový Yeti a nová Octavia.
Škoda však neskončí len pri jednom elektromobile. Do roku 2025 chce mať v ponuke 5 plne elektrických áut. Ktorých typov sa to budú týkať zatiaľ nevieme. Škoda neodhalila bližšie svoje plány.
Vráťme sa však ku konceptu Vision E. Ten totiž neodhaľuje len elektrickú budúcnosť značky, ale aj nový dizajnový smer. Oproti súčasným škodovkám sú tvary odvážnejšie a emotívnejšie. Vision E pritom nie je len dizajnovou štúdiou, ktorú nikdy neuvidíme na ceste. Pripravovaný elektrický crossover sa má od vízie líšiť len v detailoch.
V kabíne uvidíme veľký 12“ displej, ktorý nahradí takmer všetky tlačidlá. Tiež príde head-up displej. Najväčšou inováciou má byť ale autonómne jazdenie. Podľa Škody novinka zvládne úroveň 3. To znamená, že dokáže jazdiť po diaľniciach bez zásahu vodiča (aj s predbiehaním a vyhýbaním prekážkam), zvládne dopravné zápchy a dokáže samé zaparkovať/vyparkovať.
Zdroj: autoexpress