Pôvodne očakávaná viac, či menej pozmenená Octavia III liftback sa totiž absolútne nekoná. Obrázky zeleného konceptu doslova milo šokujú. Dá sa totiž bez preháňania povedať, že toto je celkom iné auto, nie len trochu pozmenená Octavia III liftback. Snáď nebudem jediný, kto vo Vision C vidí krásne a obdivované Audi, presnejšie elegantný typ A7 s prvkami A5 Sportback. Mať takýto dizajn v škodovke vnímam ako veľkú vec!
Škoda Vision C je krajšia a odvážnejšia než všetky doterajšie dohady.
k tlačová správa automobilky Škoda obsahuje pri opise dizajnu slová ako expresívny, dynamický, sebavedomý, emocionálny, výnimočne vôbec nepreháňa. Ďalšími zaujímavosťami tohto konceptu Vision C je už avizované použitie 5 dverí, stavebnicová technika na platftorme MQB, vraj nízka hmotnosť a slušná aerodynamika. Toto auto vraj aj s konvenčnou technológiou pohonu už dnes s rezervou spĺňa prísne požiadavky predpisu EÚ2020 - hodnota emisií CO2 do 91g/km o ktorých prísnosti sme vás informovali včera.
Škoda v rámci najväčšej modelovej ofenzívy v histórii predstaví príťažlivé päťdverové kupé ŠKODA Vision C. Nie je žiadnym tajomstvom, že je predzvesťou ďalšieho evolučného kroku v dizajne značky. Dizajn bude expresívnejší, dynamickejší, emocionálnejší a podčiarkne ďalší vzostup značky. Štúdia päťdverového kupé súčasne ukazuje šírku možností inovatívnych koncepcií karosérie.
Najväčším prekvapením je riešenie zadnej časti piatych dverí. Asi nik by nečakal, že tu uvidí kontúry Audi A7.
Pôsobivé je striedanie mäkkých, ľahko ťahaných, konkávnych a konvexných plôch a ostrých, presných línií. Plochy a proporcie presvedčia svojím jasným usporiadaním a nezameniteľnou hrou svetla a tieňov. Predná časť štúdie je sebavedomá a dynamická zároveň. Prekvapivým riešením je zadná časť s radikálnym zakončením piatych dverí. ŠKODA Vision C ponúka dostatok miesta pre štyri osoby a ich batožinu. Pre Škodu sú rozmerné piate dvere a veľký objem kufor typické. Zdá sa teda, že Vision C nemohla byť riešená inak.
Pod kapotou konceptu je preplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, ktorý je konštruovaný pre spaľovanie zemného plynu aj benzínu. Pri prevádzke na zemný plyn spotrebuje vozidlo iba 3,4 kg, resp. 5,1 m3 zemného plynu na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 91 g na kilometer. ŠKODA dokazuje, že aj vozidlá atraktívnej strednej triedy s konvenčným pohonom môžu už dnes dosiahnuť náročné hodnoty emisií CO2, definované v predpise EÚ 2020. Záverečná otázka teda znie, ako veľmi sa bude sériovka podobať/nepodobať na toto naozaj krásne auto? Ukáže len čas...
Prečítajte si aj:
Škodu Octavia CC spoznáme v Ženeve ako Vision C
Kultúry šok! Škoda má do Ženevy priniesť koncept Octavie CC
Odpovedalo 453 ľudí