Z výrobnej linky v českých Kvasinách zišiel jubilejný miliónty Superb, ktorý bol vyrobený vo výbave Laurin & Klement. K tomuto úspechu značnou mierou dopomohla aktuálna tretia generácia, ktorá sa teší mimoriadnej obľube. Veď behom dvoch rokov z nej predali už viac ako 250 tisíc kusov.
Škoda v minulosti vyrábala reprezentatívne limuzíny, ktoré v 30. minulého storočia mali v názve Superb. V roku 1934 prišiel na trh model 640 Superb, ktorý poháňal 2,5-litrový šesťvalec s výkonom 41 kW (55 k).
Škoda v minulosti vyrábala reprezentatívne limuzíny, ktoré v 30. minulého storočia mali v názve Superb. V roku 1934 prišiel na trh model 640 Superb, ktorý poháňal 2,5-litrový šesťvalec s výkonom 41 kW (55 k). Automobil mal kardanový hriadeľ v centrálnej rúre a moderné nezávislé zavesenie kolies vpredu aj vzadu. Keďže ich vyrobili približne 200 kusov, dnes je považovaný za skutočnú raritu.
Škoda Superb 1. generácie
Vráťme sa však do súčasnosti. V roku 2001 prišla na trh prvá moderná generácia Superbu. Tá vychádzala z Passatu generácie B5, ktorému natiahli rázvor na 2 803 mm, čím z neho spravili takzvaného „jazvečíka“. Model tak síce mal v sérii predný pohon, ale motor bol uložený vpredu pozdĺžne. Automobil mal niekoľko prvých „Simply Clever“ riešení, ako napríklad dáždnik v zadných dverách.
Pod prednou kapotou sa vystriedalo niekoľko zážihových aj vznetových motorov. Tie boli v ponuke s pohonom predných alebo všetkých kolies. Zákazník si mohol vybrať aj šesťvalce v podobe 2,8 V6 (142 kW a 192 k) alebo 2,5 TDI (114 kW a 155 k alebo 120 kW a 163 k). Tie boli po desaťročiach po prvýkrát dostupné pod kapotou značky ako alternatíva k štvorvalcom. Škoda s príchodom Superbu vstúpila do novej triedy, v ktorej začala ponúkať dovtedy pre značku nedostupné prvky výbavy, ako napríklad xenónové svetlomety, navigačný systém, prípravu na telefón, solárne strešné okno, chladničku alebo zadné vyhrievané sedadlá. Bohužiaľ, kombi verzia sa do sériovej výroby nikdy nedostala. Celkovo vyrobili približne 136-tisíc kusov.
Škoda Superb 2. generácie
Druhú generáciu začali predávať v roku 2008. O rok neskôr prišlo aj dlho očakávané kombi. Rázvor sa prekvapivo zmenšil na 2 761 mm. Priestor vnútri však zmenou uloženia motora na priečny výrazne narástol. Do výbavy sa dostali tiež nové prvky, ako napríklad bi-xenónové svetlomety, odvetrávané sedadlá alebo dvojzónová klimatizácia.
Ponuka motorov sa rozšírila o menšie objemy. Vznetový šesťvalec už nebol dostupný, našťastie sa stal vrcholom zážihových verzií 3,6-litrový vidlicový šesťvalec FSI s výkonom 191 kW (260 k). Modernizácia prišla na trh v roku 2013 a vydržala len 2 roky. V roku 2015 ju totiž vystriedal aktuálny Superb tretej generácie. Z druhej generácie stihli vyrobiť viac ako 610-tisíc kusov vozidiel.
Škoda Superb 3. generácie
Tretia generácia má už na konte viac ako 250-tisíc kusov a pri mimoriadnej obľube určite prekoná svojho predchodcu. Ponuka motorov sa oklieštila výhradne na štvorvalce, najvýkonnejšou verziou je 2,0 TSI s pohonom všetkých kolies a výkonom 206 kW (280 k). So zrýchlením na 100 km/h za 5,8 sekundy sa však nemusí veru za nič hanbiť.
Najnovšia generácia je tiež o krok bližšie k moderným automobilom. V ponuke má rôzne asistenčné systémy, adaptívne predné bi-xenónové svetlomety alebo adaptívne pruženie. Modernizácia by mala priniesť LED svetlomety. Na tú si však ešte nejaký ten piatok počkáme.