Nový šéf automobilky Škoda Auto Tomas Schäfer to momentálne rozhodne nemá jednoduché. Okrem toho, že musí úspešne zvládnuť nástup elektrického crossovera Škoda Enyaq iV na trh a riešiť bežné starosti najvyššieho šéfa automobilky, k jeho úlohám pribudlo aj vyvrátenie informácií o novom smerovaní značky Škoda. Fabrické odbory totiž začali biť na poplach a majú strach, že Škoda Auto spadne na úroveň low-costovej automobilky, ktorej úlohou bude výroba lacných modelov na úrovni aktuálnej Dacie. Schäfer však obavy verejne vyvracia.
Naším súperom je Hyundai, nie Dacia. Na jej úroveň neklesneme
„Prácu svojich predchodcov nezavrhnem, mojím cieľom je pokračovať v úspešnom kurze značky Škoda aj v nasledujúcich rokoch,“ povedal pre odborový magazín Škodovácky odborár Tomas Schäfer. Zároveň doplnil, že si je vedomý obáv, ktoré sa s jeho príchodom a údajnou „novou stratégiou“ spájajú. Ani Schärer však nevylúčil, že Škoda Auto musí v budúcnosti vyrábať predovšetkým dostupné veľkoobjemové modely, na úroveň Dacie však rozhodne nespadne. „Naši kľúčoví konkurenti sú Hyundai, Kia, Ford, Opel a francúzske značky, tam zaútočíme,“ povedal pre Škodovácky odborár Schäfer. Zaujímavé je aj vyjadrenie šéfa k neraz spomínanému konkurenčnému boju v rámci koncernových značiek: „Sme úspešní, máme výborné nápady a niekedy aj lepšie autá, než sesterské koncernové značky, čo niekedy vedie k závisti. Dúfam, že sa mi podarí sprostredkovať vzťahy potrebné pre pokojnú prácu. V mnohých technických riešeniach sme pre ostatné koncernové značky vzorom.“