V cene máte zadný elektromotor s maximálnym výkonom 109 kW, v prepočte 148 koní a akumulátor s kapacitou 55 kWh, z ktorej vám elektronika dovolí využiť 52 kWh. Táto zásoba energie by vám mala podľa metodiky WLTP vystačiť na 365 kilometrov.
Len pre porovnanie, doteraz základná verzia Enyaq iV 60 ponúka najvyšší výkon 132 kW (180 koní) a batériu s kapacitou 62 kWh, respektíve využiteľných 58 kWh, s priemerným dojazdom v rozsahu od 375 do 397 kilometrov.
Škoda vám za Enyaq iV 50 naúčtuje 39 990 eur, pričom v základnej výbave nájdete automatickú dvojzónovú klimatizáciu (bez tepelného čerpadla), parkovacie senzory vpredu i vzadu aj s kamerou, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, dažďový senzor, termo-izolačné bočné okná, 19-palcové dvojfarebné hliníkové disky, ale tiež 13-palcový dotykový displej s navigačným systémom, diódové svetlá alebo výškovo nastaviteľné predné sedadlá s bedrovými opierkami.
Bez priplácania je tiež ambientné osvetlenie, koberčeky, respektíve dizajn interiéru, ktorému Škoda hovorí Loft, ďalej multifunkčný kožou čalúnený volant či elektricky nastaviteľné a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, ale s automatickým stmievaním len na strane vodiča.
V slovenskom cenníku ho nehľadajte
Práve tento detail ale nie taký dôležitý ako skutočnosť, že nový najlacnejší Enyaq bude dostupný len na niektorých vybraných európskych trhoch. Tlačová správa spomína Belgicko, Holandsko a Nemecko, pričom práve na nemeckých stránkach verziu iV 50 už nájdete.
Na Slovensku s týmto modelom radšej nepočítajte, Škoda ho dokonca neuvedie ani na českom trhu. Vysvetľuje to tým, že domáci motoristi dávajú prednosť lepšie vybaveným modelom s vyšším výkonom a väčšími batériami a o doteraz najslabší Enyaq iV 60 nemali príliš záujem.
zdroj: Škoda