Aby bolo možné zrekonštruovať pôvodnú podobu tohto vozidla, v škodovke sa spojila reštaurátorská dielňa továrenského múzea s centrom stavby prototypov. Vďaka originálnej výkresovej dokumentácii, dochovaným fotografiám, ale tiež najmodernejším technológiám (napríklad virtuálnemu štúdiu) postupne vznikla verná kópia hliníkovej karosérie, ktorú kedysi navrhol mladoboleslavský dizajnér Jaroslav Kindl.
Plechy s hrúbkou 0,8 a 1,0 milimetra boli zvárané a vyklepávané ručne a postupne spojené s dochovanými súčiastkami a konštrukčnými celkami.
Základom tohto vozidla je ľahký priestorový rám zvarený z tenkostenných oceľových trubiek. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých trojuholníkových ramenách, zatiaľ čo vzadu našla svoje miesto uhlová náprava s vlečenými ramenami. Kvôli úspore priestoru konštruktéri použili namiesto listových pružín skrutné tyče.
Pod prednou kapotou sa ukrýva atmosférický kvapalinou chladený štvorvalec s hliníkovým blokom prevzatým spoločne s kľukovým hriadeľom zo Škody 440 Spartak. Pohonná jednotka má upravené spaľovacie priestory, kompresný pomer 9,3:1, predovšetkým ale kompletne novú hlavu s ventilovým rozvodom OHC.
Skoro 166 koní na tonu
Agregát s finálnym objemom 1,1 litra je kŕmený dvomi karburátormi, o iskry na sviečkach sa staralo dynamo-batériové zapaľovanie Bosch (prípadne magnety Scintilla Vertex) a vďaka spomínaným modifikáciám bol tento motor schopný vyprodukovať 67,7 kW, teda 92 koní pri 7700 otáčkach za minútu a krátkodobo pri predbiehaní zvládal až 8500 ot./min.
Coupé dostalo päťstupňový manuál umiestnený v jednom montážnom celku s rozvodovkou zadnej nápravy (systém transaxle) a v snahe znížiť neodpruženú hmotu boli zadné bubnové brzdy posunuté čo najbližšie k manuálu s diferenciálom. Čas zrýchlenia z miesta na 100 km/h automobilka neuvádza, ale pri pohotovostnej hmotnosti len 555 kg sa dokázalo československé alumíniové kupé rozbehnúť na 200 kilometrov za hodinu.
zdroj: Škoda Auto