Ak by tento text začínal i končil konštatovaním, že síce Karoq po modernizácii o niečo zdražel, ale Škoda sa vám zakaždým revanšuje bohatším vybavením, nemusela by byť táto zmena vnímaná negatívne. Tých háčikov v novom cenníku kompaktného mladoboleslavského SUV je však trochu viac.
Tým hlavným je asi fakt, že výbava Active už nie je dostupná pre kompletne všetky motorizácie i prevodovky s výnimkou najdrahšieho dieselového modelu 2.0 TDI s výkonom 150 koní, sedemstupňovým DSG a pohonom 4x4. Je totiž dostupná len v jednej jedinej verzii, a to práve so spomínaným litrovým benzínovým trojvalcom. A aby tých výpadkov lacnejších áut nebolo málo, po novom si už neobjednáte ani Karoq 1.0 TSI s najvyššou výbavou Style.
Inak povedané, ak zabudneme na Škodu Karoq v prevedení „cena od“, v skutočnosti prepracované SUV začína s výbavou Ambition za cenu 23 030 eur. Tá mimochodom stála pred faceliftom 22 050 eur, opäť ale neodídete s prázdnou. Automobilka v rámci tohto variantu pridala plne diódové zadné svetlá s takzvanými dynamickými smerovkami, asistenta rozpoznania únavy vodiča, vyhrievanie volantu, výsuvné ostrekovače predných svetiel, vyššie tónovanie okien od B-stĺpikov a ochranné lemy blatníkov.
Style až od 1.5 TSI
Ako sme už spomínali, najvyššia výbava Style už nie je dostupná s najslabším motorom, inak povedané, môžete si ju objednať až so štvorvalcom 1.5 TSI s výkonom 150 koní a manuálom. Tento model stál pôvodne 25 760 eur, momentálne za neho ale dáte o 930 eur viac. Za to máte bez ďalších príplatkov predné LED Matrix, nové sedemnástky Scutus s aero-krytmi, možnosť vyberať si jazdné režimy, zásuvku na 230 voltov, USB-C vzadu a strešný spojler vo farbe karosérie.
Čo z top výbavy Style naopak vypadlo, sú predné parkovacie senzory. Tie sú teraz napríklad súčasťou paketu Style Plus za 1099 eur, ktorý navyše obsahuje parkovaciu kameru, elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí s virtuálnym „pedálom“, navigačný systém s 8-palcovou obrazovkou, digitálny prístrojový panel s 10-palcovým displejom a bezdrôtové nabíjanie telefónu.
A aktuálne najdrahší štandardný Karoq s naftovým dvojlitrom, automatom, pohonom všetkých kolies? Stál 32 780 eur, po facelifte budete musieť položiť na drevo 33 720 eur. Ak zatúžite po Karoqu Sportline, bude to ešte o niečo drahšie. Tento model začína na cene 29 520 eur a vrcholné prevedenie bude vaše za 36 540 eur. Zakaždým potom dostanete komplet výbavu Style a k tomu vyhrievané športové sedadlá, osemnástky s názvom Procyon, parkovacie senzory vpredu i vzadu s kamerou, elektrické ovládanie dverí kufra, špecifický kožou potiahnutý a vyhrievaný trojramenný volant a iné nárazníky.
zdroj: Škoda Auto Slovensko