Automatická prevodovka začína byť medzi vodičmi aj na Slovensku stále obľúbenejšia voľba. Aj keď je jazda autom s automatickou prevodovkou v každom smere jednoduchšia a pohodlnejšia než s manuálnou prevodovkou, aj v tomto prípade treba mať správne návyky, rozumieť technike aspoň do tej miery, aby ste automat v aute nezničili a používali ho správne. 8. diel série Daj To Za Volantom prináša 9 praktických rád pre všetkých súčasných, alebo aj budúcich majiteľov auta so samočinnou prevodovkou. Ako používať automat sa dozvedela Zuzka ONDRUŠKOVÁ, známa reportérka Televíznych novín v TV Markíza.
Maroš chýba ti vždy zvuk pri zhrnutí vo videu. Pre ľudí, ktorí nejazdia s automatom alebo začínajú jazdiť s automatom myslím že užitočné informácie. Ale ja ako majiteľ auta s automatom by som ocenil pokročilejšie rady. Ako napríklad, prečo používať kickdown a ako vplýva na radenie alebo večný rozpor majiteľov automatov či pri státí v kolóne vyraďovať alebo nie. Zaujímavá by bola kapitola ako jazdiť s automatom v zime a ako sa pohnúť z miesta aby si nezapadol ale v tomto ročnom období sa to nedá. Možno by ľudí zaujímalo prečo je vôbec na prevodovke možnosť "manuálneho" radenia.
MAROS pekne zhrnutie ako sa spravat v aute s automatom...sám mám DSG-čko v Oktavke mam asi cca 2 roky a naštasie robim vsetko čo si spominal aj s tým olejom v prevodovke to tak robím a každoročne kontrolujem/mením...aj ked niekde bolo pisane(čítal som), že je tam "doživotný" olej a netreba s tým nič robit a....ano zasmial som sa aj ja :)........jedna poznamka v zime ak zastanem dám "P" (parking) ak auto stoji napr. cez noc doma na dvore tak ručnu brzdu zasadne nedávam ale ked zastavujem snažím sa aby auto bolo v rovine tkz. aby auto "nestalo" na prevodovke ..tak asi moj postreh....maj sa
Vyraďovať na každej križovatke do neutrálu? Pri robotizovanej prevodovke nutnosť, ale pri klasickej automatickej s hydromeničom? Nezmysel! Je to najrýchlejšia cesta ako zlikvidovať brzdné pásy zodpovedné za synchronizáciu jednotlivých rýchlostných stupňov. Argumentom pre takúto činnosť nie je ani zvýšené zahrievanie kvapaliny vplyvom trenia pri státí. S tým sa ráta - vozidlá sú pre tento účel vybavené chladičom kvapaliny aut. prevodovky. To "dlhšie stánie" by muselo presiahnuť niekoľko minút aby to malo význam, čo sa za normálnych okolností na svetelnej križovatke nestane. A ešte niečo: "prevodovka nemá bezprostredné trecie časti"...predpokladám, že to asi vyletelo z úst nechcene :)
Co sa tyka tej spotreby pri vyradovani na neutral, myslim si (ale ak sa mylim, rad sa necham poucit), ze vyradenim sa usetri viac paliva. Dovod je ten, ze hoci pri zaradenej rychlosti sice mame aktualnu spotrebu 0l/100km a pri volnobehu je tato hodnota vacsia ako 0, dochadza navyse ku brzdeniu motorom, a teda na dosiahnutie rovnakej rychlosti ako by sme dosiahli vyradenim, treba na to spalit palivo navyse. A myslim si, ze mnozstvo paliva spotrebovane na zrychlenie bude vacsie ako na beh motora pri volnobehu. Preco by inak, myslim, ze audi, malo automaticku prevodovku, ktora v eco rezime vyraduje na neutral? Samozrejme, ak idem z kopca alebo potrebujem nakoniec aj tak brzdit (napriklad na semafore), brzdenie motorom povazujem za efektivnejsie.
Este by som mal 1 otazku k tejto problematike. Dokazu aj atmosfericke benzinove motory vypnut privod paliva, ak mam zaradenu rychlost? Alebo to zavisi aj od toho, ci ma motor priame alebo nepriame vstrekovanie?
@Matourobi to kazdy motor ktoreho vstrevanie je riadene elektronicky....
nepozeral som video, ale k tomu neutralu, jasne ze ak vidis ze na tu cervenu so zaradenou rychlostou nedojdes vyradis a doplazis sa na neutrale avsak ak si blizo a musis slapat na brzdu tak je rozumne nechat rychlost lebo vtedy to ide na 0 takze treba predvidat a vlozit do toho trochu IQ