„Je načase začať sa pýtať, či dávajú rozsiahle investície do vývoja naftových motorov zmysel,“ povedal Matthias Müller, generálny manažér VW Group.
Stopnú vývoj naftových motorov?
Najskôr si treba uvedomiť, že obrovský úspech zaznamenali naftové motory v osobných autách len v Európe. Na ostatných veľkých svetových trhoch je ich podiel malý alebo sa rovno blíži k nule. Aj manažéri najväčšej európskej automobilky sa potom musia pýtať, či dáva nákladný vývoj zmysel. Naftové motory totiž celosvetovo úspešné nebudú. A už vôbec nie potom, keď sa verejnosť dozvedela pravdu o „Clean TDI“. Navyše s novým testovacím cyklom (RDE) budú musieť autá plniť normy aj na reálnej ceste nielen v laboratóriu. Ťažké časy nastanú najmä po roku 2020, keď prestanú platiť výnimky. Aj pre Volkswagen je teda rozumnou odpoveďou elektrifikácia. Šéf VW Group chce navyše zalobovať u politikov a požiadať o daňovú podporu alebo priame dotácie. Vývoj tak zaplatia Nemci alebo my Európania.
Volkswagen plánuje na rok 2017 príchod motora 1,5 TDI. Nepôjde však o úplnú novinku, ale iba o upravený motor 1,6 TDI. Zmenšenie objemu dosiahnu inžinieri zmenšením vŕtania valcov.
Prerod u zákazníkov však nemusí byť taký jednoduchý. V Európe je totiž mnoho kupcov zvyknutých na naftový motor. Veď ani škandál Dieselgate nijako neovplyvnil predaje. Napríklad Mercedes vidí situáciu úplne inak a vo veľkom investuje do naftovej technológie. Kto má nakoniec pravdu sa ukáže o pár rokov.
Zdroj: gas2