Problémové značky Stellantisu majú len pár rokov. Čo potom?

Šéf automobilového konglomerátu v roku 2021 oznámil, že spoločnosť investuje do všetkých značiek na obdobie 10 rokov. Teraz však vedenie hovorí, že o osude všetkých 14 spoločností sa rozhodne oveľa skôr. Tavares uviedol, že konkrétne rozhodnutia budú v tomto smere prijaté už za 2-3 roky.

Keď k tomu dôjde, na čele Stellantisu bude niekto iný. Ako bolo nedávno oznámené, už sa začal proces hľadania nového generálneho riaditeľa. Tavaresova päťročná zmluva vyprší začiatkom roka 2026 a nebude obnovená, keďže portugalský manažér odíde do dôchodku. Jeho nástupca bude oznámený koncom roka 2025.

Medzitým Tavares uviedol, že všetky značky pod firemnou strechou sú plne financované do roku 2026. Chrysler má len jeden model, starnúci Pacifica/Voyager. Americká značka, ktorá sa trápi, sa pripravuje na uvedenie svojho prvého elektromobilu už budúci rok, takže existuje nádej na jej oživenie. Lancia začína svoj proces znovuzrodenia novým modelom Ypsilon a bude pokračovať v roku 2026 návratom modelu Gamma ako vlajkového modelu. Ak prežije, talianska značka plánuje v roku 2028 uviesť nový model Delta.

Peugeot či Fiat sú naďalej silnými hráčmi

Alfa Romeo plánuje uviesť na trh novú generáciu modelu Stelvio v roku 2025. Nová Giulia príde o rok neskôr. Väčšie SUV s benzínovými motormi, ako aj elektrickým pohonom, ktoré by konkurovalo Porsche Cayenne, je plánované na rok 2027. Má byť primárne zamerané na americký trh.

Dodge má novú radu Charger a Hornet. S modelom Stealth sa počíta ako s SUV v roku 2027. Má nahradiť model Durango. Jeep má v pláne niekoľko nových modelov, vrátane novej generácie modelov Renegade a Compass, pričom oba budú mať aj elektrické verzie. RAM momentálne čelí problémom s kvalitou, ako uviedol sám Tavares. Príliš veľa novo vyrobených vozidiel potrebuje opravy príliš skoro po opustení výrobnej linky. Stellantis rieši tieto problémy, no predaj v USA zatiaľ výrazne padá.

Pokiaľ ide o značky, ktoré sú príliš veľké na to, aby zlyhali - čiže Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën a Peugeot - všetky z nich majú silné plány a ambície. Čo sa týka Maserati, Tavares tento týždeň priznal, že spoločnosť je v červených číslach, pričom vinu pripisuje marketingu a nie samotným autám.

Nie je jasné, aké plány má Stellantis so značkou DS, no všeobecne sa očakáva, že v roku 2025 uvedie na trh dva nové modely vrátane novej vlajkovej lode DS9. Tieto dva modely by mali byť zástupcami v rodine plug-in hybridov a elektromobilov - za predpokladu, že DS dostane šancu dokázať pokračovať. Pokiaľ ide o značku Abarth, tá pokračuje v obvyklom režime, a to výrobou športovejších modelov Fiatu. Či to bude stačiť a čo sa celkovo stane s množstvom značiek Stellantisu, uvidíme už v relatívne blízkej dobe.

Zdroj: motor1.com / foto: autonews.com