Ázia je z pohľadu automobilovej produkcie veľmi zaujímavý a najmä rozmanitý región. Je v ňom niekoľko svetových automobiliek, ale aj tradičných výrobcov so silným regionálnym zastúpením, ktorí svoje autá len zriedkakedy exportujú do ďalekého sveta. Práve pri nich sme často svedkami kopírovania dizajnu či techniky od iných automobiliek. Často sa pritom tvária, že ide o ich vlastnú tvorbu. Určite to platí aj pre tento Mahindra Thar, automobilka totiž vyhlasuje, že tento rámový offroad vznikol výlučne v indickej réžii a nejde o licenciu automobilky Jeep. Že to majú nejako právne ošetrené? Asi nie, pokus o export predchádzajúcej generácie modelu Thar do USA sa skončil súdnym fiaskom. Automobilku vtedy zažaloval samotný Jeep a tá sa musela z Ameriky stiahnuť.
S naftou, aj rámovou konštrukciou
Technika auta sa skutočne tvári ako dostatočne odolná a prispôsobená ťažkej službe v nehostinných podmienkach. A aby aj nie, Mahindra je automobilkou so skúsenosťami a rokmi overený modelový rad časom vypiplala až do tejto podoby. Novinka používa tradičný rám, pohon všetkých kolies s uzávierkami a pochopiteľne nechýba ani redukčná prevodovka. Klasická prevodovka tu má vždy šesť stupňov pre jazdu vpred, na výber je pritom manuálna aj automatická prevodovka. Čo sa týka motorov, aj tu je Mahindra štedrá a ponúka benzínový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom až 112 kW (152 k) alebo naftový štvorvalec 2.2 TDI naladený na 97 kW (132 k). Či sa Mahindra chystá s modelom Thar do Európy, nie je v tejto chvíli známe (v niektorých krajinách EÚ má automobilka zastúpenia).
Podobnosť s Wranglerom je pravdepodobne čisto náhodná. Do USA však pre istotu už Mahindra exportovať nebude. Jeden prehraný súd indickej automobilke stačil.