Najobľúbenejšími jazdenými autami na Slovensku sú zatiaľ hatchbacky
Tvoria 29,2 % predajov, no tesne za nimi sú SUV. V Česku už SUV prekonali hatchbacky a stali sa najpredávanejším typom medzi ojazdenými vozidlami. „Vidíme, že SUV rýchlo získavajú na popularite na Slovensku, kde ich obľúbenosť medziročne vzrástla o viac ako 15 %,“ komentuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete AAA AUTO a Mototechna. SUV sú stále populárnejšie nielen na úkor hatchbackov, ale aj kombi, ktoré na Slovensku zaujímajú tretie miesto s podielom 23,7 percenta.
1 z 3 jazdených áut na Slovensku má automat
V prvej polovici roka sa tiež darilo ojazdeným automobilom s automatom, ktorých podiel na predajoch vzrástol na 34,6 %. V oblasti palív miernu prevahu získali benzínové motorizácie s podielom 47,9 %, zatiaľ čo naftové motory tvorili 45,5 % predajov. Hybridné vozidlá tvorili 4,7 % a zvyšok predstavovali elektromobily, medzi ktorými dominujú Tesla Model 3, Hyundai Kona a Škoda Enyaq.
Podľa nezávislých analytikov, ako je Petr Knap z EY, trh s ojazdenými autami na Slovensku zaznamenal v januári a februári výrazný rast. Tento segment ponúka atraktívne riešenia najmä pre domácnosti, zatiaľ čo firmy sú zatiaľ opatrné. Predajcovia musia riešiť obavy zákazníkov týkajúce sa pôvodu vozidla, jeho technického stavu a záruk. Pri elektroautách je kľúčové preukázať stav akumulátora a poskytnúť dôkladné poradenstvo.
V prvých dvoch mesiacoch roka predali pobočky AAA AUTO na Slovensku trikrát viac elektromobilov ako v rovnakom období minulého roku. „Sme len na začiatku hlavnej sezóny, ktorá vždy štartuje koncom zimy. Očakávame, že záujem o elektromobily a hybridy, ale aj o ojazdené a zánovné autá bude naďalej rásť. Na túto sezónu sme sa pripravili nielen zvýšením ponuky na 19 000 vozidiel, ale aj otváraním kontaktných centier v menších mestách. Navyše, nová Mototechna, ktorá sa v februári osamostatnila v novom showroome, priniesla ďalší predaj prémiových áut," uzatvára Karolína Topolová.