Začiatkom tohto roka mal Buick po Spojených štátoch 1958 zmluvných predajcov pôsobiacich na trhu vďaka franchisingu s koncernom General Motors. Ten im oznámil, že jedna z najstarších automobilových značiek na svete bude od roku 2030 predávať už len elektromobily, a ak s tým majú problém, GM od nich franchising odkúpi.
Ťažko povedať, s akými stratami vedenie značky i centrály v Detroite počítalo, ale v priebehu 12 mesiacov sa takmer tisícka obchodníkov, presnejšie povedané 47 percent z nich, rozhodla vzdať sa zastúpenia a venovať sa iným automobilkám v rámci GM.
Problém samozrejme nie je len v prechode na elektrickú mobilitu, s ktorou mnohí motoristi či obchodníci nesúhlasia. V tomto prípade nepochybne zohrali svoju úlohu i značné investície spojené so spomínanou transformáciou.
Internetová stránka Carscoops hovorí o stovkách tisíc dolárov, ktoré budú musieť ostávajúci díleri investovať do nových školení personálu, nákupu nového vybavenia, náradia, prípravkov či diagnostiky pre predaj a servis elektromobilov.
Buick hlási: „sme spokojní“
Duncan Aldred, globálny viceprezident Buicku a GMC, v rozhovore pre Automotive News priznal, že ostávajúcich 53 percent dílerov bolo zodpovedných len za 20 percent predajov značky v USA. Inak povedané, ušli hlavne tí úspešnejší.
Buick, respektíve Duncan Aldred v tom problém nevidí: „Som vážne spokojný s tým, kde sa momentálne nachádzame. Sieť má správnu veľkosť. Sú v nej predajcovia, ktorí sa sústredia na obchod a dokázali, že dokážu nahradiť čísla aj tých, čo odišli.“
Na celej veci je vtipná (alebo smutná, záleží na uhle pohľadu) skutočnosť, že Buicku sa v priebehu tohto roka celkom darilo. Za 11 mesiacov tohto roka sa značke doma podarilo medziročne zvýšiť predaj o 58 %. Stopercentne sa však o to postarali modely so spaľovacími motormi, pretože v USA firma žiadny elektromobil momentálne nepredáva.
zdroj: Buick, Carscoops