Nový majiteľ Lu Guanqiu, ktorý sa nebojí použiť svoje miliardy.
V prvom rade chce obnoviť výrobu hybridu Karma. V druhom rade plánuje začať vyrábať elektromobily. Po splnení týchto dvoch bodov údajne porazí Teslu. Lu uviedol, že výroba elektrických áut je pre neho investičnou prioritou. „Dám do stavby elektrických áut každý cent, ktorý Wanxiang zarobí. Miniem toľko peňazí, koľko bude treba, aby som uspel, alebo pokiaľ nepoložím Wanxiang,“ povedal nový majiteľ. Jeho vyhlásenia sú však ešte divokejšie. Ak vraj neuspeje on, bude v projekte pokračovať jeho syn. Ak neuspeje ani ten, rad príde na vnuka.
Vcelku trúfalé plány však nestoja úplne na vode. Lu pre časom prevzal aj spoločnosť A123 Systems, ktorá sa zaoberá výrobou Li-ion batérií. Okrem toho Čína je najväčším producentom grafitu, ktorý je nevyhnutný pre výrobu akumulátorov.
Masívna finančná injekcia Fiskeru určite prospeje. Okrem výroby typu Karma však musí predstaviť aj elektromobily. Kedy sa tak stane je zatiaľ neznáme.
Fiskeru nepomohli ani dobré reklamy. Preberie ho k životu Číňan?
Wanxiang okrem iného v USA vlastní bývalú továreň GM v meste Wilmington. Obnovená výroba bude prebiehať práve na tomto mieste. Časom sa presunie aj do Číny. Ak by sa do danej krajiny presťahovala celá produkcia, Fisker by v porovnaní s Teslou získal dosť veľkú výhodu. Isté je však len to, že výroba vo Fínsku ostane minulosťou.
Fisker pri dostatočne veľkej investícii môže získať v oblasti luxusných elektromobilov a plug-in hybridov naozaj výhodu. Musíme si však počkať, koľko sľubov sa v skutočnosti stane realitou. Tesla síce predáva nad svoje očakávania, stále však generuje obrovskú stratu.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Nürburgring má nového majiteľa. Teraz už naozaj!