Prechod na elektromobily alebo autá na benzín?

V skutočnosti môže byť za všetkým primárne úplne iný dôvod. Veľkým problémom nemeckých výrobcov áut je totiž extrémna závislosť od Číny. Takmer tretina predajov spoločností Mercedes, Volkswagen a BMW pripadá na Čínsku ľudovú republiku. Tento trh je tak dokonca dôležitejší ako Nemecko alebo USA.

Dlhé roky dobré postavenie v Číne pomáhalo nemeckým výrobcom áut dosahovať silný rast. Teraz sa však celá táto pôvodne funkčná stratégia obracia proti nim. Volkswagen a iné nemecké autá sú medzi čínskymi zákazníkmi čoraz menej žiadané. VW napríklad za tretí štvrťrok oznámil pokles dodávok áut v krajine o 15 percent. V období od júla do septembra mal koncern Volkswagen celosvetovo pokles o 7,1 percenta. Išlo rovnako o dodávky nových áut. 

„Konkurencia v Číne je mimoriadne intenzívna, čo je hlavný dôvod globálneho poklesu našich dodávok,“ komentoval situáciu šéf predaja Audi, Marco Schubert. Znamená to, že diskusia v EÚ o konci spaľovacích motorov (a budúcnosti syntetických palív) len odvádza pozornosť?

Číňania pre mimoriadne silné preferovanie vládou a úradmi kupujú predovšetkým elektromobily, a čoraz viac od domácich značiek. Nemeckým výrobcom áut sa doteraz nepodarilo nájsť recept na meniace sa preferencie tamojších zákazníkov. Vo výsledku sa môže stať, že aj keby sa EÚ rozhodla posunúť či rovno zrušiť zákaz spaľovacích motorov, nemeckému automobilovému priemyslu to nepomôže a nevyhnú sa tomu, že sa budú musieť ešte intenzívnejšie zamerať na vývoj atraktívnych elektromobilov - s ohľadom na situáciu v rámci tak silného trhu, ako je Čína.

Zdroj: Focus