Čo sa doposiaľ v rámci príprav na 3,6-kilometrovom úseku stihlo? „Od odovzdania staveniska až doteraz sa zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a takisto aj doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu. Na stavbe prebiehal výrub stromov či príprava zariadenia staveniska,“ popisuje hovorkyňa diaľničiarov Eva Žgravčáková.
Počíta sa s tým, že stavebná firma dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Tento typ zmluvy, pre ktorý sa slovenskí diaľničiari rozhodli (odborne nazývaný žltý FIDIC), však umožňuje pokračovať s projektovaním súbežne počas celej doby výstavby.
NDS preto už avizuje, že činnosti na príprave a výstavbe budú prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby. „Máme dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce,“ uviedla Žgravčáková.
Potrvá to 3 roky
Budimex sa zaviazal, že chýbajúcu križovatku postaví za zhruba 3 roky. Už teraz je jasné, že vodiči sa musia v čase výstavby pripraviť na dopravné obmedzenia.
"Chcem ubezpečiť, že urobíme všetko pre to, aby bola zachovaná doprava a aby nedochádzalo k dopravným kongesciám. Posnažíme sa, aby obyvatelia, ktorí každý deň dochádzajú do Bratislavy, pocítili obmedzenia čo najmenej," prisľúbil ešte v novembri minulého roka zástupca Budimexu a šéf stavby Igor Sedláček.
Zdroj: NDS, Sme.sk - TASR / foto: NDS