Podľa štúdie od carVerticalu vyplynulo, že najvyšší ročný nájazd zaznamenali na autách v Holandsku. Bolo to takmer 30 tisíc km (29 851 km). A i keď sa nedá povedať, že je to jednoznačne len nájazd daného vodiča, ide o približnú hodnotu, ktorú môžeme interpretovať k vodičom. Presné hodnoty sa zistiť jednoducho nedajú, to by si musel každý vodič viesť vlastnú knižku a nepodvádzať.
Nemci nie sú v prvej trojke
Ak niekto tipoval, že ak nie na prvom, tak do tretieho miesta v priemernom ročnom nájazde budú nemeckí vodiči, respektíve ich autá, bude sklamaný. Nemecko sa umiestnilo až na siedmom mieste s počtom 22 542 najazdených km za rok. Pred ním bolo ešte Španielsko (29 017 km), Dánsko (27 346 km), Belgicko (24 308 km), Francúzsko (23 775 km) a Luxembursko (23 094 km). Prekvapivo hneď za Nemeckom je Slovinsko s počtom 22 509 km.
Prekvapivo vysoko je aj Bulharsko s priemerným ročným nájazdom na úrovni 20 999 km či Rumunsko s 20 338 km. Za nami skončila Ukrajina (19 807 km), Maďarsko (19 357 km), Česká Republika (19 155 km) a Poľsko (17 925 km).
Isteže, sú to informácie od vozidiel pochádzajúcich z daných krajín, čiže môže sa stať, že vozidlom jazdili aj príslušníci inej krajiny či sa do výskumu samozrejme nedostali absolútne všetky vozidlá v spomínaných krajinách. Avšak aspoň ako taký prehľad to je.
Možno malá otázka na zamyslenie. Nie je pre vás prekvapením, že viac najazdených km majú autá zo západnej a severnej Európy? Okrem lepšej infraštruktúry by v tom mohol byť hlavne lepší priemerný mesačný, respektívne ročný príjem?
Zdroj:carVertical