Bez extra dávky pozornosti

Od roku 2009 je Rolls Royce Ghost mimoriadne úspešný. V novej generácii prichádza na novej platforme Architecture of Luxury. Nebude zdieľať žiadnu spoločnú platformu s materským BMW, ale s modelmi Phantom a Cullinen. Na premiére sme mohli osobne spoznať predĺženú verziu Ghost Extended, ktorá je o 17 centimetrov predĺžená. Celkovo tak má Rolls Royce Ghost 5 546 mm. Napriek tomu auto nepôsobilo dojmom mastodonta. Práve naopak. Uhladený dizajn a orientácia na tri základné línie mu dodávajú štíhly vzhľad. Treba však povedať, že auto pôsobilo až príliš utiahnuto a nebudilo nejaký wau efekt. Ale rozumiem tomu, že ľudia, ktorí toto auto budú vlastniť, nestoja o extra pozornosť.

Z bočného profilu vyniká dizajnová jednoduchosť najlepšie.

Za to vo vnútri je to úplne iná pieseň a pasažierov na zadných sedadlách doslova híčka celé auto.  Pritom sa inžinieri špeciálne zamerali na odhlučnenie, aby vytvorili zónu pokoja. Rolls Royce by ste už iba ťažko spájali s BMW. Okrem vlastnej platformy nájdeme pod kapotou 6,75 l V12 twin turbo s výkonom 420 kW (571 k) a 850 Nm. Možno ešte tlačidlo na ovládanie asistenčných systémov ostalo rovnaké s BMW, ale tam to po vizuálnej stránke končí. Pôvodne mal mať Ghost svietiacu sošku Spirit of Ecstasy, ale to zatrhla legislatíva. Nakoniec sa tak uskromnili s podsvietenou prednou maskou. Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje maximálnu stabilitu. O pohodlie sa stará technológia pruženia Planar, vďaka ktorej by mal Ghost agilnejšie reagovať na pokyny šoféra. Nuž a ak šéf toho šoféra agilne reagoval na zmeny vo svetovom obchode, s počiatočnou cenovkou na úrovni 300 000€ by si mal poľahko poradiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov