Ak túžite po malej, alebo skôr kompaktnej Alfe so spaľovacím motorom, hľadajte v cenníku či predajni model s dodatkom „Ibrida“. Ide o verziu poháňanú známym trojvalcom 1.2 Turbo Hybrid s elektrifikovanou šesťstupňovou prevodovkou a celkovým výkonom 136 koní.
Tento model je dostupný v základnej najlacnejšej výbave nazvanej Junior za 26 990 eur, alebo si ho môžete objednať v stupni Speciale za 28 990 eur.
Solídny základ
V tom najnižšom štandarde dostanete 17-palcové hliníkové disky, plne diódové svetlá, elektrické ovládanie všetkých okien i vonkajších spätných zrkadiel, automatickú klimatizáciu, dvojicu displejov s uhlopriečkou 10,25 palca, bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto či elektrickú parkovaciu brzdu.
Doplácať potom nemusíte za bezkľúčové štartovanie, dažďový i svetelný senzor, adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, ani šesť airbagov...
Stupeň Speciale má namiesto sedemnástok 18-palcové kolesá, matný bodykit, inú masku, vyhrievanie okna pod stieračmi, zatmavené zadné okná, elektrické otváranie veka batožinového priestoru, adaptívny tempomat vylepšený o funkciu Stop&Go, udržiavanie v jazdnom pruhu vás v ňom dokáže vycentrovať a dostanete tiež bezkľúčový vstup do auta, zadnú parkovaciu kameru a infotainment doplnený o navigáciu, šesť reproduktorov namiesto štyroch a USB C pre cestujúcich na zadných sedadlách.
Speciale má v sérii dokonca elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou a masážnou funkciou, vpredu vyhrievanie, kožou čalúnený volant, ambientné osvetlenie, hliníkové pedále, lepšie velúrové koberce či nastaviteľnú podlahu batožinového priestoru.
Elektrický Junior vo výbavovom stupni Junior s výkonom 156 koní a 54-kWh batériou stojí 36 990 eur má o čosi lepšiu výbavu. Dostanete ho na 18-palcových diskoch, k tomu s integrovanou palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW, nabíjací kábel Mode 3 a možnosť nastavovať teplotu v interiéri diaľkovo, prostredníctvom aplikácie.
Batériové Speciale za 38 990 eur je v zásade vybavené rovnako ako hybrid, s výnimkou iného dizajnu 18-palcových kolies, výhodou je však integrovaná 11-kilowattová nabíjačka.
Ako sme už naznačili v úvode, najdrahšia Alfa Romeo Junior je tiež elektrická, nesie označenie Veloce, má elektromotor s výkonom až 280 koní, ale zároveň má rovnaký akumulátor s kapacitou 54 kWh.
Za tento model zaplatíte najmenej 45 990 eur a za túto čiastku dostanete opäť mierne prepracovanú masku, dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou, ale tiež 20-palcové disky a červenou nastriekané brzdové strmene Brembo.
V porovnaní s ostatnými verziami má Veloce aj o 25 milimetrov znížený podvozok so športovým odpružením a inými stabilizátormi a mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen.
Z príplatkových paketov stojí za zmienku napríklad balíček Sport pre Veloce a Speciale za 2500 eur, ktorý obsahuje športové sedadlá Sabelt Corsa čalúnené alcantarou a elektrickým nastavovaním pre vodiča, volant potiahnutý kombináciou kože a alcantary a pár ďalších drobností. Zaujímavé pre zákazníkov môže byť tiež tepelné čerpadlo za 850 eur, zvláštne ale je, že sa nedá objednať pre vrcholné Veloce. Laky potom stoja od 500 do 1550 eur, v základe (bez doplácania) je len biela.
zdroj: Alfa Romeo