Cesty prvej triedy sú v niektorých úsekoch doslova nebezpečné.
Plány ministerstva dopravy pre denník Sme prezentoval hovorca, Martin Kóňa. Hlavnými slabinami ciest prvej triedy je fakt, že často vedú cez obce a mestá, kde prudko stúpa riziko nehody alebo stretu áut s chodcami. Rovnako tak trpia aj tým, že za posledných 25 rokov sme zanedbávali ich pravidelnú údržbu a renováciu.
Slovenská správa ciest chce opraviť 150 km ciest prvej triedy. Pripravovaný projekt však zatiaľ neodhaľuje, o ktoré úseky pôjde. Isté je len to, že vylepšenia má zaplatiť Európska únia.
Cesty prvej triedy musia znášať väčšie zaťaženie dopravy, na aké boli pri svojom vzniku pripravené.
Na obnovu najkritickejších úsekov myslí Strategický plán rozvoja infraštruktúry SR do roku 2020. Slovenská správa ciest navyše plánuje využiť finančné prostriedky z Európskej únie. V tomto zmysle pripravuje projekt s názvom Stavebné a bezpečnostné opatrenia na cestách I. triedy. Jeho hlavným zameraním bude zvyšovanie bezpečnosti na úsekoch s celkovou dĺžkou 150 km. Aké však tieto opatrenia budú, je dosť hmlisté. Podľa všetkého by malo dôjsť k odstráneniu bezpečnostných rizík a kritickým lokalitám. Rovnako tak SSC chce zlepšiť aj život v obciach, cez ktoré prechádzajú dané cestné koridory. Investíciami zvýšime aj priepustnosť daných úsekov. O aké konkrétne úseky však ide je zatiaľ neznáme.
Zdroj: sme.sk
Prečítajte si aj: Stav Slovenských ciest je viac ako úbohý. Pozrite si cestu 1. triedy 75