Výnimočný dizajn potvrdzujú aj ocenenia – ešte v koncepčnej verzii (ktorá sa prakticky nelíši od sériovej) získal model ocenenie EyesOn Design. Mimoriadne štýlovo vyzerá LC Convertible v špeciálnej verzii Limited Edition. Auto dostalo lak s intenzívnym modrým odtieňom, ktorý kontrastuje s bielym čalúnením pri jazde so stiahnutou strechou.
Zvláštnu pozornosť si zaslúži motor. Ide o rovnaký benzínový motor V8 s objemom 5,0 l, ktorý poznáme z kupé LC500. Zaručuje výkon a má úžasný zvuk, čo vodič najlepšie ocení za volantom so sklopenou strechou. Vďaka nemu je kabrio Lexus jedným z posledných automobilov na trhu s mohutným motorom V8 s atmosférickým nasávaním, ktorý poháňa výlučne zadnú nápravu, a to prostredníctvom 10-stupňovej automatickej prevodovky DirectShift.
Ako sa patrí na luxusný kabriolet, dostal nový model bohatú výbavu. Už v štandarde disponuje auto aktívnym tempomatom pracujúcim v kompletnom rozsahu, samosvorným diferenciálom, vyhrievaním sedadiel, vyhrievaním oblasti krku a vyhrievaným volantom podľa polohy strechy, digitálnymi budíkmi alebo 13-reproduktorovým audiosystémom Mark Levinson. Lexus LC Convertible príde na slovenský trh koncom leta 2020.
Snaha o dokonalý zvuk motora 5.0 V8
Spoločnosť Lexus využila technológie z akustiky a skombinovala ich so spektrálnou harmóniou (dokonalé zvukové intervaly, ktoré sú potešením pre sluch) a stereofónnym zvukom, aby vytvorila zvuk s hĺbkou a formantmi – vlastnosťami, ktoré potešia zmysly a podieľajú sa na vytváraní dobrého pocitu.
Na „čistenie“ zvukových frekvencií, ktoré sa vyskytujú vo vozidle, sa používa systém aktívneho potlačenia hluku. Cez reproduktory prehráva zvukové impulzy s opačnou fázou, ktoré pôsobia proti nežiadúcemu nízkofrekvenčnému, dunivému zvuku z motora a pohonnej jednotky.
V kupé LC sa hluk vo vnútri kabíny monitoruje pomocou mikrofónu umiestnenom v streche, ale v prípade kabrioletu sa musel premiestniť do opierky hlavy vodiča. Keďže je bližšie k uchu vodiča, dokáže zachytiť širší rozsah frekvencií, ale musel sa vyvinúť zložitý algoritmus, ktorý zaistí, že bude precízne fungovať so sedadlom v akejkoľvek polohe.
Inšpirovaný supercarom Lexus LFA
Špecialisti, ktorí pracovali na výkonnej pohonnej jednotke V10, identifikovali jednotlivé parametre, ktoré spolu vytvárajú ideálnu zvukovú „atmosféru“. Pokiaľ ide o LC Convertible, zvuková kulisa výkonného motora V8 musela byť v rovnováhe s úrovňou ticha v kabíne, ktorá vyvracia predsudky o jazde v kabriolete – spoločnosť Lexus nazýva túto rovnicu „harmónia protikladov“.
Aby sa dosiahol maximálny účinok, zvuk motora sa mení podľa stúpajúcich a klesajúcich otáčok – v súlade s ovládaním plynového pedála vodičom a radením rýchlej 10-stupňovej automatickej prevodovky je výkonnejší a naliehavejší. Efekt zvýrazňuje zvuk výfuku. Naopak, pri ustálenej jazde je zvuk tlmený, takže aj pri zloženej streche sa možno bez problémov rozprávať.
Ak treba, ticho na úrovni kupé
Aj keď má LC Convertible mäkkú strechu, spoločnosť Lexus chcela zabezpečiť rovnaké ticho ako v kupé LC. Konštruktéri vytvorili akustické simulácie, aby dokázali zistiť, kadiaľ do priestoru vniká dominantný hluk, a aby dokázali vypočítať množstvo a umiestnenie zvuk izolujúceho a zvuk pohlcujúceho materiálu.
Osobitnú výzvu predstavoval úložný priestor pre sklápateľnú strechu za zadnými sedadlami, pretože predstavoval miesto, kadiaľ do kabíny prenikal hluk pneumatík a výfuku. Nebolo tam dosť miesta na pridanie zvukovo izolačného materiálu. Konštruktéri sa preto namiesto toho sústredili na prispôsobenie samotného materiálu obloženia. Umožnili prenikanie vzduchu cez štruktúru a na zadnej strane použili materiál pohlcujúci zvuk, takže celý povrch úložného priestoru pohlcuje hluk.
Keďže oblasť je viditeľná a tvorí súčasť interiéru vozidla, musela vyzerať dobre. Spoločnosť Lexus posúdila mnoho rôznych materiálov a nakoniec zvolila materiál, ktorý sa obvykle používa na obloženie blatníkov okolo kolies. Spĺňa bezpečnostné predpisy a pri použití materiálu s dostatočnou hustotou má aj správny vzhľad.