„Ženy, obzvlášť mamičky, sú už dlhú dobu významnou skupinou našich zákazníkov. Ešte pred pár rokmi boli výrazne skromnejšie a za automobil príliš nemíňali. Stačilo im menšie vozidlo. V dnešnej dobe, keď je auto najbezpečnejším dopravným prostriedkom, a to hlavne so zvýšeným rizikom nákazy koronavírusom, rastie aj jeho význam u mamičiek. Takmer polovica si vyberá väčšie vozidlá, aby mohli s deťmi podnikať výlety kedykoľvek, a to aj napriek tomu, že ide často o druhý automobil v rodine," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete autocentier AAA Auto.
Priemerná cena jazdeného vozidla kúpeného slovenskou mamičkou je 7 771 eur.
Mamičky minú na auto v priemere o 17% ako pred 5 rokmi
Pred 5 rokmi bola takmer polovica predaných áut v autocentrách AAA Auto v prevedení hatchback. Pre porovnanie, české mamičky dávajú v priemere za jazdené auto sumu 8 127 eur. Dnes tvoria viac ako polovicu predajov ženám vo veku 25 až 40 rokov kombi, SUV alebo MPV.
Medzi najobľúbenejšie modely patria podobne ako u mužov Škoda Octavia a Fabia. Na tretej pozícii je VW Passat. Väčšina, 56 % áut je na benzínový pohon, čo je v porovnaní s uplynulými piatimi rokmi mierny pokles. Významný posun v obľube zaznamenala automatická prevodovka, ktorú si vyberá takmer 30 % mamičiek. Pred piatimi rokmi bol záujem o automat približne polovičný. Farbu vozidla ženy vo väčšine prípadov neriešia, čomu zodpovedá aj štvrtina predaných áut v rôznych odtieňoch šedej, pätina v bielej a šestina v čiernej.