Náš štát bude ako Detroit čoskoro,všetko na jednu kartu priemyslu
Ale ano,sme atraktívna krajina,najmä ked slovák urobí to isté ako francúz,nemec atd ale stačí mu o 40€ na den menej.200 zamestnancov robí 8000eur denne úsporu.
Za 10 rokov 29 milionov eur úspora ,potom nebud atraktívny,však prakticky majú fabriku zaplatenú za dekádu
@Gabostaci mu o 40€ na den menej? No hadam zeby si kus pridal na tych uracoch co su tam menej. Kolko ze sa plati na ruku v tych SK automobilkach? Je to v priemere aspon 800 - 1000 ecok v cistom? Tak nejako. V nemecku beru v baunatali 3500 v cistom mesacne na ruku. Zrejme vacsi rozdiel ako uvadzas.
@GaboAsi tak.
Uz 2. či ta tretia automobilka mala byť ale na vychode. Naco dalsia v SR? Zasa na nasej ornej pode haly, miliardy dotacie a otrokov za almuznu budu dovazat z Rumunska a pod.? Za to chce ten Kazimir smradlavy este nebodaj aj pochvalu?! Veru, zisky vyvezu, a ked skoncia danove prazdniny budu vydierat dalej pripadne rovno odvezu stroje...
Dan z motorovych vozidiel vyvazanych mimo EU, v tomto pripade Ruska je znacne vyssia ako dan na nahradne suciastky. Pritom staci z auta vybrat motor a zrazu su to uz len nahradne suciastky, ktore najprv treba niekde rozmontovat, najlepsie na hraniciach EU a este lepsie na zaciatku sirokorozchodnej zeleznice a nasledne spojit na mieste urcenia.
@HomerTen kto nepochopil Homera, tak ten humbuk ohladom ,,novej automobilky´´ je len prehnany osial, pretoze BMW chce na vychode postavit len prekladisko aut a v podstate dielnu, kde sa z aut budu stavat suciastky. Staci sledovat zahranicne media a na opacnej strane zeleznice, ale uz v Rusku sa ma cuduj sa svetu postavit to iste, len s tym rozdielom, ze tam sa zo suciastok stanu auta.
Slovensko je v hre prekvapivo?
1. Vychod je dalej? Od ruskeho trhu? Sme mini krajina (400km) v strede Europy, ake vzdialenosti?
2. Slaba infrastruktura? Madari maju dokoncit napojenie vychodu na dialnicu o 4 roky skor ako Slovaci, v r. 2022. Kamiony z Bavorska urcite pojdu cez Vieden a Budapest.
3. Nedostatok kvalifikovanej sily? Vsetci vychodniari, ktori chodia na tyzdnovky na zapad mozu zostat doma a robit :)
Co nazor to odbornik alebo analytik. Robim v strednom manazmete TIR1, cize priamy dodavatel do OEM, cize automobilky.
Vadi vam z tu vozia robosov z vychodu? Asi preco, lebo slovac nechce robit. Mame firmu na vychode, obycajny zvarac bez priplatkov zarobi tisic euro v cistom, naviac priplatok na dopravu, 2. a 3. pilier, strava za euro, masaze pocas pracovnej doby, rocne zvysovanie platu a 13.plat, poukazky, listky do kina, divadla, firemneho lekara. Autobusy zvazaju zadarmo ludi desiatky km okolo firmy a napriek tomu nema kto robit. Radsej budu nadavat na stat, na automobilky a namiesto fabriky by radsej videli nasu podu v rukach talianskej mafie.
Nikto nevidi ze sme aj IT velmoc. S automobilkami prichadza aj RND cize vyvoj a to, ze tymto hejtovanym automobilkam dodavaju stovky slovenskych firiem.
@deboVsetci vidite len kolko zarobi nemec, ale malokto vidi naklady na zivot. Nemcur si nekupi pivo za euro alebo nejde zadarmo k lekarovi.
Dajme slovenskym robosom nemecky plat a zakapeme, pretoze nikto nebude driet na poliach, nikto nebude chciet byt murarom, stolarom alebo elektrikarom. Nebude mat kto ucit nase deti a budeme sa modlit aby sme neochoreli.
A najlepsie budme vsetci hned manazeri.
@Lolipopna to by som Ti vedel uviesť pekný príklad...
300 priemerne vzdelaných zamestnancom DT vyslaných na Slovensko zarobilo spolu za mesiac viac ako 3500 Slovákov, zamestnancov ST(vrátane platov SK manažérov, ktorý mali platy na úrovni DE manažérov..,)
ST bol prvý operátor, ktorý prešiel so službami s klasickej PSTN na IP platformu v EU...do 2000r. sa technikom Siemensu a Alcatelu NGN siete nepodarilo preklopiť do komerčne použiteľného fungovania ... v spolupráci s ST technikmi po cc2rokoch testov bola prvá komerčná NGN v Petržalke ...
@Lolipopno niekde sa chyba asi urobila ...80% Slovákov sa presťahovalo za prácou BA okolie, resp. tak po Trnavu a Nitru...
Napriek tomu, že sme boli strojárska veľmoc(hlavne ťažké strojárstvo a od toho odvodená špeciálna výroba...) pred 25-30r. bolo cca 65% obyv v poľnohospodárstve a na dedinách... v potravinách sme boli sebestačný, ešte sme vyvážali - mali sme tvrdšie normy a kvalitnejšie potraviny ako teraz...
Lenže západná EU po otvorení hraníc nepotrebovala naše poľnohospodárstvo a dotovaním svojho, naše zničili a prevzali stanovené limity produkcie na svoje firmy... mládež miesto stredných odborných škôl, ktoré boli v spolupráci s výrob. závodmi začali študovať sociálne a iné pavedy, len aby nemuseli na úrad práce, keďže skrachované fabriky v regiónoch pozatvárali, šikovných si odchytili zahraničné firmy, menej šikovní skončili na lepšie platených prácach v zahraničí, aj keď niekedy hlboko pod svoje vzdelanie...
dalo by sa dlho polemizovať... ale to je web o autách
tak už len, keď kamarát rozbiehal strojársku firmu, v PB nevedel vybrať 50 kovo-obrábačov... a to tam boli čerstvo skrachované Považské Strojárne so 16.000 zamestnancami ...
@LolipopLolipop, to čo tu píšeš je pekné, len by som ťa poopravil v pár detailoch. Našu pôdu nechce nikto vidieť v rukách talianskej mafie, len našim orgánom to akosi nevadí a dokonca sa tvária, že nič také sa nedeje. Ďalšia vec je taká, že keď zastaviame fabrikami všetku pôdu, tak čo budeš jesť? Ty hydroponicky pestované hnoje zo Španielska? Ďakujem pekne :) Ďalšia vec, že veľkú časť najlepšej pôdy na západe SVK patrí zahraničným investorom a veľkú časť skúpili rôzni domáci "hospodári", ktorí berú pôdu len ako investíciu a potom tak aj vyzerá to ich hospodárenie na pôde. Ďalšia vec je, že keď už tak inteligentne hovoríš o tom aká sme veľmoc, tak skús porozmýšlať čo bude s takou veľmocou, keď sa presadia elektromobily, ktoré tak hrozne tlačí EU Propaganda, čo potom s tými stovkami subdodávateľov a tisíckami zamestnancov? A keď už si spomínal tú pôdu a taliansku mafiu, tak sa na východze popýtaj domácich, či je horšia mafia talianska alebo smerácka? ;)
@lubo nrJa som narážal na tú poznámku o Slovensku ako "veľmoci" automobilového priemyslu. Keď sa z nás stane čisto len montovňa elektromobilov, tak aká budeme veľmoc? Čo bude so všetkými tými slovenskými subdodávateľmi? Nehovorím, že to spadne celé, ale asi budú tie zmeny dosť citelné :) A nič viac vás ľudia nezaujíma? Stačí, že sme pridrbaná montovňa automobilov? Žrať vám netreba? Že miesto potravín vozíme hnoj z celej EU je tiež okej? Že najsilnejšie poľnohospodárske podniky skúpili Dáni je tiež pohodka, nie? Trošku krátkozraké zmýšľanie, ale veď keď sme takí sprostí, že nám nevadí 10 rokov vlády firmy SMER, tak asi nezmysly ako potravinová sebestačnosť, kvalita potravín, vlastníctvo pôdy sú všetko nezmysly, hlavne že si po 12-ke vo fabrike/montovni dáme 12-ku corgoňa, zanadávame a ideme ďalej...
a nebolo by lepšie p. minister keby sa najprv pripravila cestná infraštruktúra....
to si na tie preťažené cesty pustíme ďalších pár tisíc kamiónov a reálne poriešime akurát tak zamestnanosť v Srbsku a na Ukrajine... len vyvolení sa zase nabalia na pozemkoch a daňových úľavách.