Ako uvádza mediálny portál EÚ, na konci roku 2021 bolo v Európskej únii viac ako 330 tisíc nabíjacích bodov. V priemere to znamená 73 nabíjačiek na 100 obyvateľov. Podľa európskeho cieľa by v Únii malo do roku 2025 byť milión nabíjacích bodov. To, že sa nestíha s výstavbou, je však len jedna časť problému. Ako závažný sa ukazuje aj fakt, že nabíjačky nie sú rovnomerne rozmiestnené. Viac ako polovica sa nachádza v Holandsku (122 tisíc) a v Nemecku (65 tisíc). Naopak Slovensko len v januári tohto roku prekonalo hranicu tisíc nabíjačiek. Aj u nás pri tom platí, že nabíjačky nie sú geograficky rovnomerne rozmiestnené. Nerovnomernosť rozmiestnenia nabíjačiek ukazuje aj graf inštalovaných nabíjačiek v pomere k počtu obyvateľov. Rozdiely sú medzi severom a juhom Európy, ale aj medzi východom a západom. Mimovládna organizácia ChargeUp upozorňuje na riziko prehĺbenia rozdielov v nasledujúcich rokoch.
Problémom EÚ je nerovnomernosť rozmiestnenia nabíjacích staníc v rámci jednotlivých štátov únie.
Sme na smutnom vrchole
„Je pozitívne, že Slovensko v pomere inštalovaného výkonu verejne dostupných nabíjačiek na jedno batériové elektrické auto nijako nezaostáva za inými krajinami Európy,” povedal Peter Badík zo spoločnosti Greenway, ktorá na Slovensku buduje nabíjaciu infraštruktúru. Dodal však, že dôvodom je nízky počet elektromobilov, ktorý stále tvorí len 0,2 percenta z celkovej slovenskej flotily osobných vozidiel. Priaznivá je na Slovensku aj skladba nabíjačiek. Takmer 45 percent z celkového počtu tvoria takzvané rýchlonabíjačky. Napríklad v Holandsku je to iba okolo 2,5 percenta.
Slovensko je na čele, ale len preto, že výrazne zaostáva v inom ukazovateli.
zdroj: Euractiv