Hrozí, že pokuty z objektívnej zodpovednosti prídu nesprávnym majiteľom
Či už predáte auto do iného okresu, alebo sa presťahujete a zmeníte trvalé bydlisko, alebo sídlo firmy, ešte celý budúci rok bude nutné zmeniť na vozidlách evidenčné čísla. Novela zákona z marca 2021 z dielne poslancov SaS, ktorá hladko prešla parlamentom aj prezidentkou ešte nestihla nadobudnúť účinnosť a už je tu zásadná zmena. Stvrdnutý štátny aparát vraj ani za rok nedokáže na zmenu informačné systémy pripraviť a vraj hrozí, že v rámci objektívnej zodpovednosti by začali chodiť pokuty nesprávnym majiteľom.
Ministerstvá dopravy/informatizácií v priamom prenose páchajú spoločenské a ekonomické škody
U nás dekády zaužívané nezmyselné a často zbytočné výmeny ešpézetiek mali definitívne skončiť s februárom 2022. 1. marca 2022 sa nie len motoristi, ale hlavne štátna správa a polícia mali zobudiť do novej epochy fungovania. Nestane sa! Tak ako si pôvodná správa o skvelej novele zákona užila v médiách veľký priestor a slávu je vhodné, aby túto správu šírili média a ľudia o to viac. Pretože to v celej nahote poukazuje na stvrdnutosť, zaostalosť a komplikovanosť našej štátnej správy a celého giga aparátu, ktorý vraj zamestnáva asi 400 tisíc ľudí. Toto je ďalší jasný dôkaz, ako štátna správa v priamom prenose pácha veľke spoločenské a ekonomické škody.
Tá istá koalícia, ktorá hrdo zákon na jar 2021 prijala ho teraz na jesen 2021 potichu zmenila. Účinnosť posunuli na január 2023, aby stvrdnutému systému za naše peniaze "kúpili" ďalší rok. Zásadné odloženú účinnosť novely zákona prijal parlament pozmeňovacím návhom poslanca Sme rodina Miloša Svrčeka k úplne inému zákonu. Svrček splnil úlohu, ktorú dostal od ministra dopravy Andreja Doležala (tiež Sme rodina). Ministerstvo dopravy tvrdí, že od marca 2022 by informačné systémy nestihlo zmeniť. Teda, aby som bol presný, nestihne to zrealizovať novovzniknuté ministerstvo informatizácií, ktoré má na starosti Veronika Remišová. Netuším, či na zmene chceli začať robiť až od budúceho mesiaca, alebo sa o to snáď a neúspešne pokúšali už od apríla 2021, od kedy o zmene vie celé Slovensko. Tak či onak, toto je kocúrkovo ako vyšité!
Všetko zaplatíme my
Pri každom prepise bude ďalší rok nutné "prenajať si dve hliníkové tabule" - za 33 € ich totiž nekupujeme, nie sme ich majiteľmi, ale technicky len prenajímateľmi. Nehovoriac o tom, že štát ich už viac než 20 rokov nakupuje od súkromnej spoločnosti Turčan Delta predražené a tá má na tento obchod monopol. Od roku 2014 sa vie, že zmluva s dodávateľom skončila v roku 2019. Napriek tomu sa na ministerstve dopravy nenašiel čas, chuť a hlavne dôvod pripraviť nové výberové konanie. Okrem iného narazili na jeden "neriešiteľný problém" so zmenou dodávateľa nových EČV. Vlastníctvo fontu evidenčných čísel (áno, tvaru písmen a čísel) totiž nie je v rukách štátu, ale práve spomínanej firmy. Pohodlnejšie a pre vyvolených evidentne výhodnejšie je urobiť k neplatnej zmluve malý dodatok a predĺžiť jej platnosť nie len na rok 2020, ale aj 2021 a teraz už aj na r2022...