Dvojfarebná kombinácia a dopracované detaily K1 svedčia
Slovinská firma Tushek totiž do tohto ľahkého otvoreného roadstera vtesnala 4,2-liter FSI z Audi RS4! Stvorila tak poriadne delo na okruhy a bežné cesty. Výkon 450 koní (7900 ot) a 428 Nm (3200 ot) totiž s karbónovou karosériou vážiacou iba 1 133 kg poriadne zacvičí. V reáli to znamená stovku za 3,7 s, 200 km/h len za 11,5 s a maximálnu rýchlosť až 310 km/h! To všetko za rozumnú cenu, resp. určite nie takú ako majú prvoligové superšporty. Dojem robia i brzdy. Vďaka nízkej váhe vozu potrebujú šesťpiestikové strmene a karbónové disky - o priemere 390 a 370mm (vzadu) - na zastavenie auta zo stovky len 29 m! Pre porovnanie, napríklad Veyron na to potrebuje 31,5 m. Nuž a primerané jazdné vlastnosti zaručí i rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 47:53.
Tushek Renovatio T500 sa vozí na 19" kolesách s centrálnym uchytením. Obuté sú do pneumatík Pirelli P-Zero Corsa, čiže okruhový nástroj ako sa patrí. Interiér môže byť potiahnutý čím zákazník chce, sériovo vám ale ponúknu kožu alcantara. Do výbavy patrí i parkovacia kamera či titánový výfuk a hardtop vyrobený tiež z karbónových panelov, ako celá karoséria.
Dizajnovo ho rozhodne nepokazili!
Aký máte z toho pocit vy? Slovenský produkt na úrovni s meganáložou pod kapotou. Môže byť?
Ofic. stránka (zjavne vo výstavbe) tu