eCall - systém automatického tiesňového volania pojde na ostro už od 1. apríla.
Na to, aby systém dokázal fungovať, potrebovali čas na prípravu viaceré subjekty. Patria medzi nich mobilní operátori, operátorské pracoviská záchranných zložiek a tiež samotné automobilky.
Ako to vlastne funguje? V aute je inštalovaná jednotka GNSS s vstavanou SIM kartou a hlasovým telefónom. Stlačením tlačidla SOS alebo v prípade automatickej aktivácie senzorov nárazu vo vozidle sa spustí poplach a auto automaticky prenesie potrebné dáta na centrum tiesňového volania integrovaného záchranného systému, ak tomu volá na číslo 112. Potom už posádka komunikuje s operačným dôstojníkom, ktorý posúdi danú situáciu a vyšle podľa potreby záchranné zložky. Ak posádka v prípade automatickej aktivácie eCall pri telefonickom spojení nereaguje, operačný dôstojník situáciu vyhodnotí tak, že došlo k závažnému zraneniu a vyšle tam pomoc.
Existuje rôzne štatistiky nehodovosti, z rôznych krajov sveta. Ohľadne eCall-u si priblížime tú od našich susedov z Českej republiky. Tí tvrdia, že ročne zomrie päť až desať ľudí len kvôli tomu, že sú po dopravnej nehode vážne zraní a nedokážu si privolať pomoc. K tomu ešte pravdepodobnosť, že nehodu nevidí žiaden svedok, ktorý by v zmysle zákona mal pomôcť... (alebo proste ignorácia).
V prípade ťažkého zranenia každá minúta rozhoduje o tom, aké vážne budú následky na zdraví účastníka nehody.