Prvý crossover od Smartu vyzerá trochu ako zmenšené elektrické SUV Mercedesu, čo s ohľadom na fakt, kto za jeho tvarmi stojí, asi nie je šokujúce či prekvapivé. „Vyzerá dospelo, cool a stelesňuje krásu s chytrými riešeniami. #1 má potenciál urobiť zo Smartu poprednú dizajnovú značku,“ povedal na adresu novinky šéfdizajnér Mercedesu Gorden Wagener.

„Jednotka“ je zaujímavá tým, že dostala bezrámové okná dverí, elektricky výsuvné zapustené kľučky dverí alebo „plávajúcu“ strechu, ktorá je v oblasti zadných stĺpikov dosť podobná tomu, ako pred pár rokmi vyzerali modely od Opelu.

Nový Smart má dĺžku 4270 mm, šírku 1822 mm, výšku 1636 mm a nápravy od seba vzdialené 2750 mm. Len pre ilustráciu pripomíname, že #1 je síce o 12 centimetrov kratší ako Škoda Karoq, má však v porovnaní s mladoboleslavským autom o viac ako 11 centimetrov dlhší rázvor.

Nemecko-čínsky elektromobil má pohon zadných kolies, ktoré roztáča elektromotor s maximálnym výkonom 272 koní a najvyšším krútiacim momentom 343 newtonmetrov. Jeho lítiovo-iónové batérie uložené v podlahe majú kapacitu 66 kWh, čo je ekvivalent približne 26 litrov benzínu a podľa metodiky WLTP by to malo stačiť na dojazd 420 až 440 kilometrov.

S hmotnosťou menšieho slona

Akumulátory bude možné nabíjať striedavým prúdom na nabíjačke s výkonom 22 kW a v prípade jednosmerného prúdu je možné zvýšiť výkon až na 150 kW. Kým v prvom prípade potrvá nabitie z 5 na 80 percent približne tri hodiny, s rýchlonabíjačkou pôjde tento čas skrátiť na zhruba 30 minút.

Čas zrýchlenia z miesta na 100 km/h Smart neuvádza, maximálna rýchlosť auta obutého na 19-palcových diskoch a pneumatikách s rozmerom 235/45 R19 je však elektronicky obmedzená na 180 km/h. To možno nie je veľa, oveľa nelichotivejšie je však iné číslo. Výrobca udáva pohotovostnú hmotnosť modelu #1 až 1820 kg.

Auto dostane v štandardnej výbave 7 airbagov, adaptívny tempomat s množstvom bezpečnostných prvkov, ale tiež 9,2-palcový prístrojový panel doplnený o 10-palcový head-up displej a 12,8-palcovú obrazovku sediacu uprostred palubnej dosky.

Cestujúci budú mať k dispozícii batožinový priestor s objemom od 273 do 411 litrov, zatiaľ čo pod prednou kapotou je len miniatúrny 15-litrový odkladací box napríklad na nabíjací kábel. Ceny Smartu #1 momentálne známe nie sú, v predajniach by sa však mal objaviť ešte toto leto, aj keď oficiálne bude zákazníkom dodávaný až v roku 2023.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Smart