Uznávame, asi to už je trochu obohraný šláger, ale elektromobily skrátka sú ťažké. Stále si ale myslíme, že nie je od veci to pripomínať. Už preto, že to ovplyvňuje ovládateľnosť, brzdy, chovanie na limite či opotrebenie pneumatík.

Ak si klepete na čelo a pýtate sa, koho zaujíma športová jazda v ťažkom elektrickom SUV, tak sú to samozrejme tí, ktorí dali v posledných mesiacoch prednosť novému Porsche Macan na baterky a predpokladáme, že podobne budú premýšľať tiež zákazníci, ktorí sa nechajú nalákať na spojenie mien Smart a Brabus.

Brabus aj s Geely

Tým mladším by sme mohli pripomenúť, že Brabus je jedným z najznámejších nemeckých úpravcov so štatútom výrobcu automobilov, ktorý pred rokmi začal okrem predaja modifikovaných Mercedesov oficiálne spolupracovať so Smartom a vyvíjať pre neho ostré verzie postavené na základoch sériových modelov.

Táto kooperácia Brabusu zjavne vydržala aj potom, ako do Smartu vstúpila 50-percentným podielom čínska automobilka Geely, ktorá sa oň delí s Mercedesom. Vývoj áut však má na starosti čínska strana.

Ich najnovšia kreácia Smart #5 Brabus vychádza z dvojmotorovej „päťky“, má však zvýšený systémový výkon z 432 na 475 kW, teda z 588 na 646 koní.

Výrobca zároveň posunul najvyšší krútiaci moment z 643 na 710 newtonmetrov, čo novinke stačí na akceleráciu z nuly na stovku za 3,8 sekundy aj pri pohotovostnej hmotnosti až 2378 kg. Maximálna rýchlosť elektromobilu je obmedzená na 210 kilometrov za hodinu.

800-voltová architektúra

V podlahe vozidla je uložená trakčná lítiovo-iónová batéria s celkovou kapacitou 100 kWh a využiteľnou hodnotou 94 kilowatthodín. Podľa výrobcu stačí uvedená zásoba energie na dojazd podľa metodiky WLTP 540 kilometrov.

Pretože aj Brabus využíva 800-voltovú platformu, zvládne maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom až 400 kilowattov, takže za optimálnych, respektíve ideálnych podmienok dostanete akumulátor z 10 na 80 percent už za 18 minút! Sympatické potom je, že v aute nájdete integrovanú 22-kilowattovú nabíjačku, takže nabíjanie striedavým prúdom v dostatočne dimenzovanej sieti potrvá päť a pol hodiny.

1,2-kW audio!

Špecialitou tejto verzie sú (okrem špecifického čalúnenia či kontrastných červených prvkov) 21-palcové hliníkové disky Monoblock Z s pneumatikami s rozmermi 255/40 R21. V kabíne potom aj v tomto prípade nájdete dvojicu veľkých 13-palcových displejov typu OLED, ale tiež jedinečnú zvukovú aparatúru Signature Sound System Sennheiser s 20 reproduktormi a výkonom 1190 wattov a ozvučením 7.1.4 Dolby Atmos.

V Nemecku bude tento model dostupný už od 24. apríla, k nám dorazí až neskôr, v priebehu tretieho až štvrtého kvartálu 2025. A nízku cenu nečakajte. Na západ od ČR toto auto začína na hranici 60 900 eur.

zdroj: Smart