V niektorých prípadoch sú dokonca tieto systémy nešťastne prezentované ako Autopilot od Tesly a môžu v ľuďoch vzbudiť pocit, že už sedia v autonómnom aute. Nájdu sa však aj vodiči, ktorí trestuhodne obchádzajú pokyny výrobcu a ohrozujú tak ostatných účastníkov premávky. A to aj na autách ako napríklad VW Passat. Mercedes dokonca nedávno stiahol celú reklamnú kampaň, aby predišiel obvineniam zo zavádzania zákazníkov a nesprávnemu používaniu systému Drive Pilot. A to aj napriek tomu, že nová trieda E je prvým sériovo vyrábaným autom, ktoré dostalo povolenie na testovanie autonómnej jazdy. K reálnej využiteľnosti autonómnej jazdy však vedie ešte dlhá cesta. Alebo nie?
"Plne autonómne autá sú v skutočnosti limitované iba softvérom. Hardvér už existuje. Je to naozaj iba o tom vyvinúť úzko zameranú umelú inteligenciu na ovládanie auta. Chcem pritom zdôrazniť úzko zameranú umelú inteligenciu. Neprevezme kontrolu nad svetom, ale musí byť skutočne dobrá v šoférovaní auta," Elon Musk.
Elon Musk verí, že plne autonómne autá sú už iba otázkou softvéru.
K plne autonómnym autám sme podľa Muska blízko
K téme autonómnych áut sa tento týždeň vyjadril aj vizionár Elon Musk. Nuž a podľa neho sme už celkom blízko. "Plne autonómne autá sú v skutočnosti limitované iba softvérom. Hardvér už existuje. Je to naozaj iba o tom vyvinúť úzko zameranú umelú inteligenciu na ovládanie auta. Chcem pritom zdôrazniť úzko zameranú umelú inteligenciu. Neprevezme kontrolu nad svetom, ale musí byť skutočne dobrá v šoférovaní auta."
Tesla však nedávno zaplnila média smrteľnou nehodou, počas ktorej vodič využíval jej poloautonómny asistenčný systém nazvaný Autopilot. Je preto prirodzené, že na Muska stále mieria nepríjemné otázky ohľadom autonómnej technológie. Na otázku, či bude Tesla zverejňovať pravidelné správy o progrese tejto technológie a či sprístupní dáta, odpovedal takto: "Nanešťastie a našťastie Tesla si nemôže kýchnuť bez toho, aby to nebolo v správach. Preto si myslím, že sa nemusíte báť o to, či budeme zverejňovať správy, pretože médiá budú a nafúknu ich 1 000-násobne. Napríklad za posledný rok sa stalo v USA 35 000 smrteľných autonehôd. O koľkých ste čítali?" Musk ďalej zdôraznil, že inžinieri Tesly pracujú na mapách a umelej inteligencii, aby dosiahli plne autonómne auto. "Potrebujeme oveľa podrobnejšie mapy, ktoré momentálne neexistujú nikde na svete, na to, aby sme mali plne autonómne autá. Pracujeme na nich a urobili sme veľký krok vpred. Sofistikovanejšie mapy, ktoré vie spracovať rozumne veľký počítač. To je náš cieľ. Som v tomto smere veľmi optimistický. Tempo, akým napredujeme, ma uchvacuje, a to som priamo pri tom. Určite to uchváti aj ostatných ľudí, keď to uvidia po prvýkrát."
Zdroj: forbes