feroj
12.06.18 11:09
82.00
@sffddgffgfgdal som Ti aj palec hore... možno máš v niečom pravdu
"Kobalt ako hlavný komponent lítiových batérií v roku 2017 vzrástol o 130% a jeho cena prekonala hranicu 75 tisíc amerických dolárov za metrickú tonu,” popísal pre Radiožurnál Českého rozhlasu Roman Koděra zo Saxo bank.
Podobne tak aj cena paládia vzrástla medziročne o 44 percent. A vo svojej ceste nahor pokračuje. “Cena paládia minulý týždeň prelomila úroveň 1100 dolárov za uncu a vystúpila tak na nový historický rekord,”
... to j k tomu môjmu tvrdenie... že ceny batérii rastú, lebo rastú ceny surovín, z ktorých sa vyrábajú...
...ale ak si myslíš, že EM s Teslou(elektromobilmi) globálne niečo vyrieši, alebo tým čo spustil porieši problémy s dopravou, ekólogiou atď... len Tesla na svoju výrobu berie viac ako 50% súčasných kapacít na batérie a to neplnia plán nárastu výroby
Batérie na trhu chýbajú, väčšinu produkcie totiž zhltne Tesla. Núdza o suroviny ženie ceny nahor
Svetový trh zasiahol nedostatok batériových článkov. Za problémom stojí vznik gigatovární na výrobu akumulátorov pre elektromobily. Najmä nedokončená Gigafactory spoločnosti Tesla zatiaľ produkuje necelú tretinu plánovanej výroby, a preto Tesla absorbuje väčšinu produkcie Panasonicu.
Vyšší dopyt po batériách potom zdražuje aj suroviny pre výrobu. Najviac vzrástla cena kobaltu, oproti vlaňajšku sa hodnota tejto komodity vyšplhala o 120%. Akumulátory tak môžu na prechodnú dobu zdražieť.
Americká automobilka Tesla zatiaľ nedokončila svoju plánovanú gigatováreň v Nevade, ktorej úlohou je vyrábať akumulátory pre vlastné elektromobily. Gigafactory tak zatiaľ produkuje len 30% z plánovaného objemu. Tesla preto preberá väčšinu produkcie batérií svojho partnera, japonskej spoločnosti Panasonic, čo má aktuálne za následok extrémny nedostatok článkov na trhu.
takže Tesla to asi neporieši, naopak ešte ich prehĺbi - už pri 30% koncentrácii elektromobilov začnú masívne kolabovať elektro-rozvodné siete, súčasné kapacity výroby elektriny sú nedostatočné pre nárast spotreby v domácnostiach, kde sa množia elektrospotrebiče na všetko...nie to na tak masívnu zmenu pohonu ... a to že batérie sú násobne väčší problém ekologický aj energetický... o tom je škoda debatovať.
To je ako keby si začal tvrdiť, že Facebook a Twiter priniesli niečo prospešné (teda niečo áno, len tu x-násobne platí, dobrý sluha, ale zlý pán...) presne tak je to aj s elektromobilom ... sú oblasti, kde to bude fungovať, ale nie je to cesta, kým nenájdeš zdroj, ktorý bude mať veľkosť a váhu súčasne(naplnenej)palivovej nádrže auta, s podobným dojazdom a rovnakým časom doplnenia energie ako natankovanie nádrže...
Odpovedať