3v1 v kompaktnom balení

ETwinsterX integruje elektromotor, dvojstupňovú prevodovku a diferenciál (s vektorovaním krútiaceho momentu). Jeho kompaktná konštrukcia umožňuje dodať rovnaký „výkon“ ako riešenia, ktoré sú omnoho zložitejšie a zaberajú viac miesta.

ETwinsterX je použiteľný pre predokolky, zadokolky a taktiež 4x4.

Celý systém je tak možné nainštalovať do už vyvinutých typov pohonov, a tým pádom ho masovo rozšíriť. Je vhodný pre predokolky, zadokolky, 4x4, tiež pre hybridy a plug-in hybridy. Revolučným je eTwinsterX práve dvojstupňovou prevodovkou. V spolupráci s ňou je možné lepšie využiť potenciál elektromotora pri akcelerácii z nízkych rýchlosti a zároveň jazdiť úspornejšie a rýchlejšie na diaľnici. Rieši tak aj nízku maximálnu rýchlosť elektromobilov a zabezpečuje špičkovú efektivitu. Vektorovanie krútiaceho momentu prináša výhodu pre ovládanie, stabilitu a zábavu za volantom. Podobný systém využíva Ford Focus RS, samozrejme, bez elektromotora.

Špičková účinnosť a výkon

Je verejne známe, že komponenty súčasných hybridných sústav a elektromobilov sú ťažké. Vďaka integrovanej konštrukcii eTwinsterX zníži hmotnosť pohonu a pomôže v aplikácii elektrifikovaných systémov do automobilov. Dvojstupňový pohon eAxle vie dodať maximálny krútiacu moment 2800 Nm v module vážiacom 27 kg! Účinnosť je 97 %.

GKN už spolupracuje s automobilkami (BMW, Porsche, Volvo..) na integrovaní eTwinsteraX do sériovej podoby. Testovacie verzie budú hotové na jar 2018 a následne posunú systém do sériovej výroby.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: GKN, evo