Svoju angažovanosť v elektrickom motoršporte a v seriáli Formula E pretavil Michelin do prvej sériovej pneumatiky určenej pre bežné elektromobily. Keďže však ide o technologicky aj konštrukčne náročnú prémiovú záležitosť, neprekvapuje, že ako prvá prichádza na trh pneumatika určená pre výkonné elektrické autá. Tomu zodpovedajú jej rozmery aj ceny.
Viac ticha a vraj aj dojazdu
Pneumatika Michelin Pilot Sport EV je podľa informácií z fabriky špeciálne zosilnená, aby si s vysokou hmotnosťou elektrických áut poradila nielen pri bežnej jazde, ale aj pri vysokých bočných preťaženiach a dlhodobej dynamickej jazde. Konštruktéri vraj kládli dôraz najmä na jej priľnavosť na mokrých cestách, zároveň však majú znížený valivý odpor, ktorý dokáže predĺžiť dojazd auta až o 60 km. Ako presne k tomuto číslu došli, neviem, dôraz na maximalizáciu dojazdu im však pravdepodobne uprieť nemožno.
Pneumatiky pre elektrické autá majú byť počas jazdy výrazne tichšie, než konvenčné pneumatiky.
Zaujímavý je aj ich trik proti hluku z odvaľovania. Práve pri tichých elektromobiloch ho vraj posádka vníma viac, než pri bežných autách, Michelin preto do vnútra pneumatiky nainštaloval špeciálny tlmiaci prstenec z polyuretánovej peny znižujúci hluk pneumatiky až o 20 %. Výrobca sa nezabudol pochváliť ani skutočnosťou, že celý výrobný proces pneumatík pre elektrické autá je uhlíkovo neutrálny.
Ako prví si do špeciálnych pneumatík svoje autá obujú majitelia prestížnych výkonných elektromobilov. Tomu pochopiteľne zodpovedajú aj ponúkané rozmery a ceny pneumatík.
Zatiaľ nič pre šporovlivých
A teraz k finančnej stránke veci. Rovno zabudnite, že do špeciálnych pneumatík obujete svoju elektrickú Škodu Citigo iV, ako prvé sa totiž dostávajú na trh pneumatiky určené pre disky s priemermi 18 až 22 palcov a rozhodne nepôjde o lacný tovar z výpredaja. Gumárenské spoločnosti však už teraz hovoria o tom, že špeciálne pneumatiky si čoskoro „obujú“ aj ľudové elektrické autá s menšími kolesami.