Smart je na rozdiel od ostatných automobiliek v jednej podstatnej veci odlišný. Svoj prechod k čisto elektrickej mobilite už dokončil! Vlani totiž ukončil produkciu klasického mikro-modelu Fortwo a pustil sa do postupného predstavovania už len batériových áut.

Ak ste nás náhodou nesledovali, len pripomíname, že ide o výrazne väčšie akumulátorové crossovery s názvom #1, #3 a #5, pričom tieto vozidlá sú produktami spoločného vývoja automobiliek Geely a Mercedes, ktoré majú značku Smart v súčasnosti rozdelenú fifty:fifty.

Fotky ako dôkaz

Čínsky i nemecký koncern sa ešte nedávno predbiehali vo verejných deklaráciách o tom, že Smarty novej generácie budú už len elektrické, lenže upadajúci záujem o tento typ áut donútil aj konvertovanú značku ku zmene.

Prvým krokom je ohlásený príchod modelu #5 (na fotografiách) s plug-in hybridným pohonom. Potvrdili to zástupcovia z ázijskej strany potom, čo sa na čínskych sociálnych sieťach objavili zábery maskovaných testovacích prototypov s nafoteným výfukom i spaľovákom.

O hybridy stúpa záujem v Číne, Smart by sa tiež vyhol clu EÚ

Zo špionážnych záberov je zrejmé, že testovacie vozidlá majú benzínový spaľovací motor klasicky pod prednou kapotou, akurát nie je jasné, či ide o tradičné PHEV, teda plug-in hybrid, alebo takzvané EREV, v ktorých slúžia spaľovacie agregáty výlučne na dobíjanie batérií a za žiadnych okolností nepoháňajú priamo kolesá.

Asi by sme mali zdôrazniť, že v Číne síce vďaka dobrým cenám rastú i predaje batériových elektromobilov, ale zároveň masívne stúpa záujem aj o hybridy (často práve v prevedení EREV). Pre Smart by mal ale takýto automobil ešte iný dôležitý význam.

Od minulého roka platia na čínske elektromobily dovážané do Európskej únie zvýšené colné sadzby, ale auto s benzínovým motorom by sa (bez ohľadu na presný účel takejto jednotky) novým poplatkom bez problému vyhlo. Čo na to európske vedenie značky?

Individuálnu mobilitu so spaľovacími motormi a predovšetkým hybridmi vnímame ako prechodnú technológiu k čisto elektrickému pohonu. Je dôležité reagovať na čoraz rozmanitejšie požiadavky a túžby zákazníkov. Smart v súčasnosti nemôže vylúčiť žiadne technologické riešenie chystané do budúcnosti,“ nechal sa trochu nemastno-neslano počuť hovorca európskej divízie.

NordThor 2.0?

Pokiaľ ide o konkrétnu techniku, medzi prednými kolesami #5 by sa mal objaviť benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra s elektrifikovanou prevodovkou E-DHT s výkonom 110 koní v kombinácii s elektromotorom naladeným na 215 koní. V takom prípade by išlo o techniku s názvom NordThor 2.0, ktorú dnes využívajú nové modely Geely, napríklad SUV Galaxy Starship 7 EM-i.

Táto zostava je podporovaná malými trakčnými batériami s kapacitou 8,5 alebo 19,1 kWh, ale vo finále môže byť pod kapotou Smartu #5 všetko inak, takže si na konkrétne presné čísla ešte chvíľu počkáme.