V športovej divízii Hyundai je už niekoľko modelov a toto portfólio by sa malo rozšíriť aj o športový crossover. Kona by tak bola k dispozícii okrem klasickej verzie so spaľovacím motorom aj ako hybrid, elektromobil aj ako N-ko. Vcelku pestrý výber. 

Prvky N sú jasné na pohľad

Na fotkách z testovania je Kona zahalená v kamuflážnom polepe, no ani ten nezakryje všetko a rukopis divízie N je jasný na prvý pohľad. Prvým viditeľným znakom sú disky kolies, ktoré sú rovnaké, akými disponuje i30 N, a nechýbajú ani červené strmene bŕzd Brembo. Ak sa presunieme dozadu, tam dominujú dve masívne koncovky výfuku, takže možnosť, že by bola Kona N nedajbože elektromobil, môžeme vylúčiť. Predok auta sa Hyundaiu podarilo skryť na výbornú, a tak nie je možné zistiť nejaké zmeny.

O Kone N sa hovorí už nejaký čas. Automobilka prvýkrát poodhalila svoje plány už v máji 2018, no vyzerá to tak, že až teraz dostal tento model zelenú. Preto asi ostáva len otázkou času, kedy Hyundai Konu N oficiálne potvrdí (hovorí sa o lete 2020, kedy by ju mali aj odhaliť verejnosti). V predaji má byť zhruba o rok od teraz, teda na jar/leto 2021. Produkovať ju budú v Kórei.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Podľa všetkého dostane rovnaký 2,0-litrový preplňovaný motor známy z i30 N. Ten vo výkonnejšej verzii Performance poskytuje 205 kW (275 k) a 350 Nm. Zatiaľ ešte nie je jasné, či v prípade Kony N dôjde k ďalšiemu navýšeniu výkonu, alebo bude disponovať rovnakými parametrami. Čo sa týka prevodovky, spomína sa 6-stupňový manuál a 7-stupňová dvojspojka. 

Hyundai vraj označuje Konu N ako konkurenta pre Cupru Ateca. Tá má až 221 kW (300 k). Aj z tohto dôvodu by výkon Kony nemusel zostať na hodnote 205 kW (275 k).

Zdroj, foto: motor1.com